بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر در سال گذشته از نهضت سوادآموزی

کد خبر: 
۶۴۸۶
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان:

بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر در سال گذشته از نهضت سوادآموزی

بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر در سال گذشته از نهضت سوادآموزی

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۱۳ هزار و ۷۸۰ نفر در سال گذشته از دوره‌های نهضت سواد آموزی استان بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به بهره‌مندی ۱۳ هزار و ۷۸۰ نفر در سال گذشته از دوره‌های نهضت سواد آموزی گفت: با فعالیت جهادی حوزه سوادآموزی و آموزش دهندگان، چهار هزار و ۷۳۰ نفر بی‌سواد و ۹ هزار و ۵۰ نفر کم سواد سال گذشته شناسایی و در دوره‌های سه گانه نهضت سوادآموزی جذب شدند.

منصور بازگیر گفت: در کنار تدریس کتاب‌های درسی و مکمل دوره‌های نهضت، آموزش نماز تحت عنوان نماز کلید بهشت، طرح‌های آموزش رایانه، توسعه سواد زنان عشایری و روستایی، حلقه‌های کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی و انشا نویسی و آموزش مهارت‌های زندگی و شغلی ارائه می‌شود.

بازگیر با بیان اینکه سال تحصیلی جاری بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته به شیوه جدیدتر در حال برگزاری است افزود: در شیوه جدید به نام «طرح کلاس گذاری محله محور»، ادارات نهضت سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق، با مراجعه به سامانه، اقدام به استخراج فهرست افراد بی سواد یک محله و آن را به آموزش و پرورش ارائه می‌کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: سپس با مراجعه به آدرس این افراد نسبت به جذب و آموزش آنها اقدام می‌شود بنابراین در این طرح، همزمان کار پالایش وضعیت سواد افراد انجام می‌شود و از طرفی فرد آموزش دهنده، مانند گذشته وقت زیادی را برای پیدا کردن افراد بی‌سواد صرف نمی‌کند.

به گفته بازگیر نرخ باسوادی در لرستان سال ۱۳۹۰ حدود ۹۰/۷ درصد و هم اکنون در حال گذر از مرز ۹۷درصد است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
منصور بازگیر - آموزش و پرورش - نهضت سواد آموزی - کلاس گذاری - محله محور

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم