بهره‌برداری طرح‌های ۷۰ درصد تا پایان دولت سیزدهم

کد خبر: 
۵۴۵۲
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور:

بهره‌برداری طرح‌های ۷۰ درصد تا پایان دولت سیزدهم

بهره‌برداری طرح‌های ۷۰ درصد تا پایان دولت سیزدهم

به گزارش پایگاه‌خبری‌زرک معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در حاشیه بازدید از بیمارستان نیایش خرم آباد گفت: بیش از ۸۰ هزارطرح راکد در کشور وجود داشت که طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد شناسایی و تکمیل و بهره برداری از آن‌ها در اولویت قرار گرفت.

«مهدی جمالی نژاد» گفت: در سفر‌های استانی اعتبارات مطلوبی برای این طرح‌ها در نظر گرفته می‌شود که بسیاری از آن‌ها تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری خواهند رسید.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به آغاز طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم افزود: با توجه به اهمیت موضوع رئیس جمهور در جلسات شورای عالی مسکن حضور یافته و عملکرد دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه این طرح در بسیاری از استان‌ها از سرعت مطلوبی برخوردار است، گفت: عملکرد ۱۰ استان در طرح نهضت ملی مسکن از پیشرفت مناسبی برخوردار نبود که در این راستا با استفاده از یک تیم قوی و بازدید‌های مکرر توانستیم عملکرد این استان‌ها را نیز به حد قابل قبولی برسانیم.

وی با قدردانی از عملکرد استانداری لرستان گفت: هفته دولت امسال بیش از ۳۰ هزار طرح عمرانی در کشور کلنگ زنی و افتتاح شد که در دو سه دهه اخیر بی‌نظیر بود، اما به دلیل مظلومیت دولت بسیاری از این طرح‌ها آن طور که باید و شاید به اطلاع مردم نرسید و لازم است که با برگزاری تور‌های رسانه‌ای این طرح‌ها به مردم نشان داده شود.

معاون وزیر کشور همچنین با اشاره به اقدامات در دست اجراء برای اخذ مجوز ماده ۲۳ سد معشوره گفت: استان لرستان دارای ۹۷۰ طرح نیمه تمام و راکد بود که در ابتدای دولت سیزدهم، تکمیل بسیاری از این طرح‌ها از جمله بیمارستان نیایش در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه لرستان در سرانه‌های درمانی خیز مطلوب و مناسبی برداشته است، افزود: بخش خصوصی نیز برای فعال کردن سرانه‌های بیمارستانی استان همکاری خوبی را آغاز کرده و اکنون در کوهدشت، دورود و خرم آباد طرح‌های بیمارستانی فعال شده اند که در یک بازه زمانی یکساله پیشرفت فیزیکی ۲۳ به ۳۷ درصد این بیمارستان رقم کمی نیست.

جمالی نژاد اضافه کرد: با توجه به مباحث مطرح شده، شهرداری خرم آباد نوروز متفاوتی را برای گردشگران تدارک دیده است و امیدواریم که با اجرای این برنامه‌ها خرم آباد به جایگاه مطلوب برسد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور هدف اصلی خود از سفر به استان لرستان را تعیین تکلیف پادگان ۰۷ به عنوان یک مطالبه عمومی ذکر کرد و گفت: پیشنهاداتی از جمله در نظر گرفتن بخشی از آن برای فضای عمومی، پیشبرد مشارکتی کار و یا قرار دادن بخش اعظم آن در اختیار مردم مطرح شده که پس از رایزنی با فرمانده نیروی زمینی ارتش، استانداری و شهرداری امیدوار هستیم که به نتیجه نهایی و مطلوب برسیم.

وی با اشاره به اینکه پادگان ۰۷ جزو داشته‌های ملی مردم لرستان است تصریح کرد: با توجه به اینکه این پادگان از جمله میراث‌های معنوی استان لرستان است، نباید دستخوش تغییرات شود.

استاندار لرستان نیز با بیان اینکه بیمارستان نیایش تا قبل از دولت سیزدهم زیر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: با همکاری و همراهی تیم مدیریتی استان طی این مدت هیچ مشکل و محدودیت اعتباری نداشت و جزو اولین استان‌هایی بودیم که ماده ۵۶ برای تکمیل پروژه به آن اختصاص داده شد.

فرهاد زیویار همچنین بیمارستان نیایش را به عنوان کلان طرح بیمارستانی استانی و حتی کشوری عنوان کرد و گفت: این پروژه اکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید هرچه سریعتر در اختیار مردم قرار گیرد و چنانچه لازم باشد از ظرفیت مولدسازی هم برای این طرح و سایر طرح‌های استان بهره خواهیم گرفت.

ارتقای زیرساخت های حوزه درمان لرستان با تکمیل بیمارستان نیایش

بهرام دلفان نیز در حاشیه بازدید معاون عمرانی وزیر کشور از بیمارستان نیایش خرم‌‌آباد، با اشاره به اینکه ظرف دو سال گذشته ۶۳ طرح بهداشتی درمانی استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: ۸۵ پروژه حوزه بهداشت و درمان نیز در دست ساخت است که یکی از آنها بیمارستان نیایش خرم‌‌آباد است.

وی، گفت: امیدواریم با تکمیل این پروژه‌ها به ویژه بیمارستان نیایش، زیرساخت‌های حوزه درمان استان ارتقائ پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با اشاره به اینکه برخی از بیماران استان برای درمان برخی از انواع سرطان‌ها و سوختگی‌ها به استان‌های دیگر به ویژه تهران مراجعه می‌‌کنند، اظهار کرد: سال گذشته ۸۵۰ بیمار به خارج از استان اعزام شد، البته در استان ظرفیت‌های قابل توجهی برای مراجعه بیماران از دیگر نقاط کشور هم وجود دارد.

پایان پیام/

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشکی لرستان - بیمارستان نیایش - مهدی جمالی نژاد - معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم