بهره‌برداری از سد «تاج امیر» تا پایان دولت روحانی

کد خبر: 
۳۷۴۰
استاندار لرستان خبر داد؛

بهره‌برداری از سد «تاج امیر» تا پایان دولت روحانی

سد تاج امیر لرستان

استاندار لرستان از بهره‌برداری سد «تاج امیر» تا پایان دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سید موسی خادمی شامگاه جمعه در بازدید از محل اجرای عملیات سد «کمندان» شهرستان ازنا، با بیان اینکه سد کمندان از پروژه‌های مهم و اساسی استان است که در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته، گفت: تخصیص آب این پروژه ۲۸ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است و مخزن سد حدود ۸۸ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد.

۱۸۰ میلیارد تومان برای ساخت سد «کمندان» هزینه شده است

وی اظهار داشت: تاکنون اعتباری قریب به ۱۸۰ میلیارد تومان برای ساخت سد «کمندان» هزینه شده که از این مبلغ تأمین ۱۱۰ میلیارد تومان در سال۹۹ و سال‌جاری صورت گرفته است.

استاندار لرستان افزود: پروژه سد «کمندان» بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا خرداد امسال آبگیری سد انجام شود.

خادمی ادامه داد: سد «کمندان» با هدف تأمین آب شرب شهرستان‌های ازنا و الیگودرز و ۴۳۰۰ هکتار از اراضی منطقه احداث شده که به نوبه خود از پروژه‌های کلیدی و مهم لرستان به شمار می‌رود.

پیشرفت ۸۰ درصدی شبکه‌های آبی سد

وی تصریح کرد: عملیات احداث شبکه‌های آبی شماره یک و دو پایین دست سد تا حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و شبکه‌های ۳ و ۴ نیز به سرعت در حال آماده شدن هستند که امیدواریم سد «کمندان» تأثیر مثبت خود را در رفاه مردم و توسعه لرستان داشته باشد.

استاندار لرستان با اشاره به برنامه زمانبندی ساخت سد بیان داشت: طبق برنامه خرداد ماه سال جاری زمان به نتیجه رسیدن پروژه تعیین شده که برای رسیدن به این مهم نوبت کاری شیفت شب نیز فعالیت خود را آغاز شده است.

خادمی پروژه سد «کمندان» را از نظر تأمین منابع مالی بدون مشکل عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات اصلی اجرای این طرح محل روستای «کمندان» است که علاوه بر پرداخت هزینه املاک و اراضی اهالی روستا در گام دیگر به دنبال تعیین محلی مناسب برای اسکان آنها نیز هستیم.

بهره‌برداری از سد «تاج امیر» تا پایان دولت

وی در ادامه از خرید اراضی کشاورزی روستای «کمندان» طی سال‌های اخیر خبر داد و افزود: مناطق مسکونی اهالی نیز پس از توافق نهایی، خریداری و هزینه آنها پرداخت می‌شود.

استاندار لرستان در ادامه عنوان کرد: در دوره دوم دولت تدبیر و امید اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سد سازی استان رخ داده و چندین سد استان که ردیف اعتبارات آنها در گذشته حذف شده بود را توانستیم در این دوره مجدداً احیا کنیم.

خادمی سد «آبسرده»، سد «شهید بروجردی»، سد «مخمل کوه» و سد «زیبا محمد» را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد که با پیگیری‌های انجام شده اعتبار آنها در پیوست قانون بودجه لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: سدهای «کمندان» و «تاج امیر» تا قبل از پایان دولت به بهره برداری خواهند رسید و مابقی سدها نیز مانند سد «معشوره» با سرعت بیشتری روند ساخت آنها ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - استانداری لرستان - سید موسی خادمی - سدسازی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم