بهره‌برداری از آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد 

کد خبر: 
۴۲۰۳
با حضور وزیر راه صورت گرفت؛

بهره‌برداری از آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد 

بهره‌برداری از آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد 

قطعات ۲، ۳ و ۴ آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد ـ اراک، از خرم‌آباد تا بروجرد به طول ۶۸کیلومتر و با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید. 

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سردار سرتیپ پاسدار «سید حسین هوش‌السادات» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) که در مراسم افتتاح سه قطعه از ۲، ۳ و ۴ از آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد ـ اراک به طول ۶۸ کیلومتر سخن می‌گفت، در این رابطه اظهار داشت: این پروژه به صورت ۶خطه شامل سه خط رفت و سه خط برگشت، به طول ۱۳۴ کیلومتر و عرض ۳۵ متر طراحی و اجرا شده است که اتصال بین آزادراه اراک ـ سلفچگان ـ ساوه و خرم‌آباد ـ پل زال را برقرار می‌کند و در فاز نخست، ۶۸ کیلومتر آن حدفاصل بروجرد تا خرم‌آباد بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه با احداث این آزادراه، علاوه بر افزایش شاخص‌های ایمنی جاده‌ای، سرعت تردد نیز از ۸۰ کیلومتر به ۱۱۰ کیلومتر افزایش می‌یابد، تصریح کرد: انتظار داریم پس از تکمیل، روزانه حدود ۱۵ هزار وسیله نقلیه در آن تردد داشته باشند و گره‌های ترافیکی در محدوده شهرهای اراک، بروجرد و خرم‌آباد مرتفع شده و از تداخل تردد شهری و برون‌شهری این منطقه جلوگیری شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اعلام کرد: کاهش طول مسیر به میزان ۳۰ کیلومتر و کاهش ۴۵ دقیقه‌ای مسیر موجب می‌شود تا این آزادراه در حوزه ترانزیت کالا و اتصال کریدورهای شمالی کشور به بندر امام خمینی(ره) نقش ویژه‌ای ایفا کند.

سردار سید حسین هوش السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء

سردار هوش‌السادات اظهار داشت: ۴ رشته تونل سه خطه باتفاق به طول ۷.۵ کیلومتر در آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد اجرا شده که از ویژگی‌های منحصر به فرد آن، احداث دو رشته تونل رفت و برگشت، جمعاً به طول ۶۱۸۰ متر، به عنوان بزرگترین تونل سه خطه آزادراهی کشور است که نقش میانبر را در مسیر بروجرد به خرم‌آباد ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه این تونل‌ها مجهز به پارکینگ‌های توقف اضطراری، سامانه‌های الکترونیکی هدایت ترافیک و تهویه و اطفای حریق هستند، افزود: این موضوع موجب ایجاد سطح بالایی از ایمنی ترافیکی شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با قدردانی از همکاری وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرمای این پروژه افزود: پروژه آزادراه اراک ـ خرم‌آباد با همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به صورت مشارکت ۶۰ درصد به ۴۰ درصد اجرا شده و بازگشت سرمایه طی یک دوره ۲۰ ساله پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
آزادراه - خرم آباد - بروجرد - وزارت راه و شهرسازی - قرارگاه خاتم الانبیاء

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم