بسته شدن پرونده گازرسانی لرستان؛ سال ۱۴۰۱

کد خبر: 
۳۶۰۷
مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد؛

بسته شدن پرونده گازرسانی لرستان؛ سال ۱۴۰۱

بسته شدن پرونده گازرسانی لرستان؛ سال 1401

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه تنها ۹درصد روستاهای استان گاز ندارند از بسته شدن پرونده گازرسانی استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ کرم گودرزی روز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: برخلاف محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و شرایط اقتصادی خاص، سال گذشته ۳۳۲ واحد صنعتی، کشاورزی و تولیدی در استان و ۲۰۰ روستای مناطق سخت‌گذر استان گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی در لرستان تاکنون یک هزار و ۸۸۱ روستا در استان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند، افزود: ضریب نفوذگازرسانی شهری و روستایی استان بیش از ۹۵ درصد است.

وی اظهار داشت: اکنون تنها حدود ۹ درصد روستاهای لرستان گاز ندارند که با برنامه‌ریزی انجام شده، پرونده روستاهای واجد شرایط گازرسانی استان در سال ۱۴۰۱ بسته می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: از ۴۸۸ روستای لرستان که تاکنون گازرسانی نشده، عملیات اجرایی ۱۹۲ روستا در حال انجام، ۲۶ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار، ۹۸ روستا بازاریابی و طراحی انجام شده است و ۱۷۲ روستا در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گازرسانی می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه میانگین درصد بهره‌مندی روستاهای کشور از گاز طبیعی ۸۴.۴ درصد و در لرستان ۹۱ درصد است تصریح کرد: با اجرای طرح گازرسانی علاوه بر اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کمک مهمی به حفظ محیط زیست می‌شود.

وی اظهار داشت: در روستاهای دارای طرح هادی مشکلی برای گازرسانی نیست اما در برخی روستاها متقاضیان خارج از طرح هادی قرار دارند و نمی‌توانیم به آنها خدمات بدهیم.

گودرزی با بیان اینکه اکنون تمام شهرهای استان بجز شول‌آباد گازرسانی شده‌اند بیان کرد: بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی و ۹۹.۸ درصد خانوار شهری لرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

 وی اظهار داشت: از مجموع مصرف کنندگان گاز استان ۵۴۷ هزار و ۷۸ مشترک خانگی، ۲۵ هزار و ۳۳۶ عمومی و یک هزار و ۱۵ مشترک صنعتی هستند.

گودرزی عنوان کرد: از مجموع مشترکان استان ۴۰۵ هزار و ۴۷۶ مشترک شهری و ۱۵۱ هزار و ۱۶۵ مشترک روستایی هستند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - گازرسانی - شرکت گاز لرستان - کرم گودرزی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم