برگزاری نخستین جشنواره آلبالو در بروجرد

کد خبر: 
۴۰۶۱
روز گذشته؛

برگزاری نخستین جشنواره آلبالو در بروجرد

برگزاری نخستین جشنواره آلبالو در بروجرد

نخستین جشنواره آلبالو در بروجرد به صورت مجازی و میدانی در استودیو کشاورز سازمان جهاد کشاورزی و باغات آلبالوی خایان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «یوسف آروان» مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این رابطه، اهداف برگزاری جشنواره آنلاین آلبالو را شناساندن و مطرح کردن محصول آلبالوی بروجرد به بازار مصرف داخل و خارج از کشور، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در تولید و فرآوری محصول آلبالو و برند سازی آن برای این شهرستان برشمرد.

وی اعلام کرد: شهرستان بروجرد قطب تولید آلبالو در استان است و حدود ۷۰ درصد از آلبالوی استان در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر لزوم برندسازی این محصول تأکید و در ادامه تصریح کرد: البته برندسازی زمان‌بر است و با برگزاری یک جشنواره اتفاق نمی‌افتد بایستی جشنواره آلبالو هر سال تکرار شود تا پس از چند سال این برند به نام بروجرد مطرح شود.

آروان، یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره را کمک به رونق صادرات، بازاریابی و فروش محصول آلبالو شهرستان بروجرد اعلام کرد و افزود: بایستی شرایطی را  فراهم کنیم که در کنار جشنواره آلبالو برای توسعه گردشگری کشاورزی نیز برنامه داشته باشیم تا زمینه حضور توریست‌های داخلی و خارجی به منطقه فراهم شود.

وی در پایان گفت: مردم محلی در برگزاری جشنواره بایستی مشارکت داشته باشند و احساس کنند که در اقتصاد آنها موثر است و باید خداوند را سپاسگزار باشیم که با وجود خشکسالی و سرمازدگی بسیاری از باغات استان، آلبالو در بروجرد تولید و عرضه شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سازمان جهاد کشاورزی لرستان - آلبالو - بروجرد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم