برگزاری جشنواره لباس دختران لر در تهران

کد خبر: 
۶۱۹۵
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام کرد؛

برگزاری جشنواره لباس دختران لر در تهران

برگزاری جشنواره لباس دختران لر در تهران

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: جشنواره ای در یکی از گالری های تهران با عنوان دختر لر برگزار خواهد شد و اقدامات لازم را فراهم خواهیم کرد تا آثار مربوط به لرستان معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، «سید مجید امامی» روز پنجشنبه در نشست اصحاب مد و لباس استان اظهار کرد: کارگروه مد و لباس باید در سراسر کشور فعال باشد که اکنون جای گروه‌هایی از لرستان خالی است.

وی گفت: امضای تفاهم‌نامه‌های جشنواره ملی در استان صورت گیرد و کارگاه‌های تخصصی نیز باید زمینه ساز تولید آثار خوب شود تا لباس لرستان به عنوان میراث ماندگار ثبت شود.

وی گفت: جشنواره‌ای در یکی از گالری‌های تهران با عنوان دختر لر برگزار خواهد شد و اقدامات لازم را فراهم خواهیم کرد تا آثار مربوط به لرستان معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مد و لباس همزمان با عید نوروز در تهران برگزار خواهد شد ادامه داد: اقدامات علمی و تحقیقی در خصوص جشنواره مد و لباس زاگرس اجرایی می‌شود که امیدواریم شاهد آثار خوب لرستان باشیم.

وی ادامه داد: همچنین جشنواره ملی طراحی پوشاک اجرا و در این راستا تیم علمی متشکل از نخبگان بومی و غیر بومی صاحب نظر تشکیل خواهد شد تا نتایج کار آنها در جشنواره مد و لباس فجر به نمایش گذاشته شود.

امامی با تاکید بر ثبت تصاویر به صورت حرفه‌ای بیان کرد: طراحان مد و لباس باید با عکاسی از لباس، آثار تبلیغاتی را ارسال‌ کنند تا با حفظ جایگاه و منزلت بانوان در مجله مد منتشر شود.

وی اظهار داشت: نگاه طراحان و صنعتگران حوزه مد و لباس باید نزدیک به هم باشد تا شاهد ارایه آثار مناسب باشیم که در این راستا شورای فرهنگ عمومی حمایت خواهد کرد چرا که منجر به کاهش قیمت‌ها می شود.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
طراحان مد و لباس لر - جشنواره لباس دختران لر - شورای فرهنگ عمومی کشور - مجید امامی - میراث ماندگار - لباس لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم