برپایی ششمین بیمارستان صحرایی لرستان در «چالانچولان»

کد خبر: 
۶۱۰۸
هم‌زمان با ایام دهه فجر صورت گرفت؛

برپایی ششمین بیمارستان صحرایی لرستان در «چالانچولان»

برپایی ششمین بیمارستان صحرایی لرستان در «چالانچولان»

بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، اقدام به برپایی ششمین بیمارستان تخصصی صحرایی در منطقه «چالانچولان» شهرستان دورود کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، سرهنگ «مصطفی امیری» مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان امروز دوشنبه در حاشیه برپایی ششمین بیمارستان تخصصی صحرایی در منطقه «چالانچولان» دورود به خبرنگاران گفت: هدف از برپایی این بیمارستان ارائه خدمات تخصصی، پاراکلینیک، دندانپزشکی، مشاوره، روان‌شناسی و ویزیت و تجویز داروی رایگان مردم شریف این منطقه است.

وی با قدردانی از تمامی دست اندرکاران برپایی این بیمارستان صحرایی، بیان داشت: برپایی بیمارستان صحرایی یک‌روزه شامل همه خدمات تخصصی و پاراکلینیکی با حضور ۳۰ پزشک متخصص، ۱۰ پزشک عمومی و ۱۵ نفر دندانپزشک است که علاوه‌برآن حدود ۲۵۰ نفر کارشناس و اوامر اجرایی در رشته‌های بهداشتی و درمانی، مشاوره، تغذیه، روان‌شناسی و... نیز درگیر خدمات بهداشتی و درمانی و برپایی این بیمارستان صحرایی بوده‌اند تا بهترین خدمات رایگان به مردم منطقه ارائه شود.

  • ویزیت بیش از ۵ هزار نفر توسط پزشکان متخصص

فرمانده سپاه لرستان نیز از ویزیت بیش از ۵ هزار نفر توسط پزشکان متخصص در بیمارستان صحرایی دورود خبر داد.

سردار «نعمت اله باقری» در تشریح این خبر گفت: بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی برنامه‌ریزی کرده‌اند که با برپایی بیمارستان صحرایی اقدام به ارائۀ خدمت در مناطق محروم کنند.

وی با تأکید به حضور بیش از ۱۰۰ نفر کادر پزشکی و پرستاری در بیمارستان صحرایی دورود، افزود: بیش از ۵ هزار نفر با حضور پزشکان متخصص در این بیمارستان ویزیت شدند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: طرح غربالگری یکی از اقدامات خوبی است که پیش از برپایی بیمارستان صحرایی در این استان برای مراجعۀ بهتر بیماران به پزشکان انجام شده‌است.

سردار باقری با اشاره به ارائۀ خدمات دندان‌پزشکی در بیمارستان صحرایی دورود، بیان کرد: این خدمات به‌دلیل هزینه‌های بالا به‌صورت ویژه در این  بیمارستان انجام شد.

وی با تأکید به هدایت بیماران و روند تکمیل دوران درمان به‌سمت بیمارستان‌ها، گفت: این اقدام توسط علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی پیگیری می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به استقبال مردم در حوزه‌های روستایی و عشایری از گروه‌های جهادی بسیج جامعه پزشکی مستقر در روستاها، ابراز کرد: امیدواریم در آینده شاهد گستردگی خدمت  بی‌منت به مردم این مناطق باشیم.

باقری اظهار داشت: پزشکانی که امروز به‌صورت جهادی خدمت می‌کنند و حجم جمعیتی که برای دریافت خدمات مراجعه کردند به ما مسئولان یادآوری می‌کند که در کار‌های جهادی و ارائه خدمت به مردم در مناطق محروم باید بیشتر تلاش کنیم.

وی در پایان گفت: در حاشیه برگزاری اردوی بهداشتی، درمانی و برپایی بیمارستان صحرایی در شهر چالانچولان نمایشگاهی از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی بسیج برپا شده است و مردم روستایی دستاوردهای اقتصادی و تولیدات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

  • ثبت نام سه هزار نفر در سامانه دانشگاه علوم پزشکی لرستان

«بهرام دلفان»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در حاشیه برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه «چالانچولان« اظهار داشت: این منطقه با ۲۸ روستا حدود ۱۱ هزار نفر جمعیت دارد که تاکنون ۳۰۰۰ نفر جهت بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی در سامانه این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این اردو ۳۰ نفر پزشک متخصص، ۱۰ نفر پزشک عمومی و ۱۵ نفر دندانپزشک و هم‌چنین گروه‌های دیگر پزشکی خدمات درمانی را به مردم منطقه «چالانچولان» ارائه می‌کنند.

  • تمام خدمات تخصصی رایگان است

«سیاوش بیرانوند» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم در سخنانی، گفت: در این بیمارستان صحرایی، ارائه اکثر رشته‌های تخصصی از جمله متخصص چشم‌پزشکی، فوق‌تخصص جراحی، فوق‌تخصص قلب، داخلی، جراحی عمومی، متخصص تغذیه، مغز و اعصاب و... با حضور ۳۰ پزشک متخصص و استقرار چهار یونیت دندانپزشکی با حضور ۱۵ نفر دندانپزشک و ارائه خدمات پاراکلینیکی با حضور رادیولوژیست، متخصص سونوگرافی و آزمایشگاه به‌منظور ارائه خدمات مطلوب و در شأن مردم منطقه در حال اجرا است که تمام خدمات تخصصی، ویزیت و تجویز دارو به‌صورت رایگان است.

وی افزود: در مراکز بهداشتی، بیماران از قبل توسط مراقبین سلامت شناسایی و غربالگری شده‌اند و بیش از سه هزار نفر مراجعه‌کننده ثبت‌نام و مشخص شده تا بر حسب نوع بیماری خود توسط پزشکان متخصص ما ویزیت شوند و چنانچه فردی به خدمات تخصصی بالاتر نیاز پیدا کند، مشخصات بیمار در سامانه ثبت و به مراکز درمانی دانشگاه ارجاع داده می‌شود.

پایان پیام /

 

 

برچسب‌ها: 
بیمارستان صحرایی - دهه فجر - دانشگاه علوم پزشکی لرستان - نعمت اله باقری - بهرام دلفان - فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم