برداشت ۶۷۰ هزار تُن سبزی و صیفی در لرستان

کد خبر: 
۳۳۲۵
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

برداشت ۶۷۰ هزار تُن سبزی و صیفی در لرستان

برداشت ۶۷۰ هزار تُن سبزی و صیفی در لرستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان  از برداشت ۶۵۰ تا ۶۷۰ هزار تن سبزی و صیفی سالانه از سطح ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ جواد طهماسبی روز دوشنبه با اعلام این مطلب به رسانه‌ها افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی ویژه لرستان هر ساله حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان به کشت انواع صیفی و سبزیجات اختصاص می‌یابد.

وی گفت: به منظور صرفه جویی در مصرف، آبیاری به روش نوار تیپ و میکرو در دستور کار قرار دارد و استفاده از کودهای ریزمغذی جهت تولید محصول سالم، از برنامه‌های اصلی و اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی لرستان است.

طهماسبی به مشکلات و کاستی‌های فرآوری محصولات زراعی اشاره کرد و اظهار داشت: نبود مکان مناسب ذخیره سازی، انبارهای فنی و کانتینرهای مخصوص باعث شده است تولیدات سیفی استان به صورت تازه خوری مصرف شود.

وی در مورد توسعه صنایع تکمیلی و غذایی گفت: به دلیل کمبود صنایع تبدیلی در استان، اغلب این محصولات به صورت خام فروشی مصرف یا به استان‌های همجوار عرضه می‌شوند.

وی تاکید کرد: از سرمایه ‌گذارانی که دارای اهلیت هستند دعوت می‌شود در این حوزه حضور یابند و سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز مجوزهای لازم را صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - وزارت جهاد کشاورزی - صیفی جات - جواد طهماسبی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم