برداشت زردآلو ۳ برابر میانگین کشور در لرستان 

کد خبر: 
۷۰۱۸
رئیس جهادکشاورزی استان خبر داد؛

برداشت زردآلو ۳ برابر میانگین کشور در لرستان 

برداشت زردآلو ۳ برابر میانگین کشور در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به میزان برداشت زردآلو در استان گفت: میزان برداشت زردآلو در باغات استان ۱۵ تن در هکتار است که ۳ برابر میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «سید عماد شاهرخی» امروز در حاشیه بازدید از باغات زرد آلو شهرستان دورود اظهار کرد: سطح باغات زردآلو در استان ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار است که عمده آن در شهرستان دورود متمرکز است.

وی با اشاره به اینکه میزان برداشت زردآلو استان ۱۵ تن در هکتار است، گفت: میانگین برداشت زردآلو از باغات استان ۳ برابر میانگین کشوری است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان کیفیت زردآلو استان به ویژه شهرستان دورود به دلیل آب و خاک مناسب بسیار بالا است و می‌توان گفت یکی از محصولات بازار پسند است.

شاهرخی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما توسعه صنایع تبدیلی و غذایی است، گفت: در همین راستا یک سردخانه ۵ هزار تنی در شهرستان دورود در حال ساخت است که بیش از ۷۰ در صد پیشرفت فیزیکی دارد، همچنین ۵ صنایع تبدیلی مشاغل خانگی با ظرفیت ۱۰۰ تن در سال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت یک واحد صنایع غذایی فرآوری در شهرستان شروع شده است، افزود: با تکمیل واحد‌های تبدیلی و فرآوری در حال ساخت علاوه بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات باغی اشتغال و درآمدزایی در این حوزه افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی باغداران شهرستان دورود هم توضیح داد: شرکت تعاونی باغداران علاوه بر تأمین سبد باغداران شهرستان می‌تواند سبد دیگر شهرستان‌ها را هم تأمین کند.

شاهرخی هدف از تشکیل شرکت تعاونی را بازاریابی محصولات باغبانی و عرضه آنها بدون واسطه است که قطعا درآمدزایی خوبی را به دنبال خواهد داشت.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
باغات زردآلو - دورود - جهاد کشاورزی لرستان - عماد شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم