برخورد با عاملان آتش زدن کلش مزارع در لرستان

کد خبر: 
۷۰۵۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

برخورد با عاملان آتش زدن کلش مزارع در لرستان

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از برخورد با عاملان آتش زدن کلش مزارع در این استان خبر داد.

به گزارش زرک، سید عماد شاهرخی امروز در مراسم انتقال یافته تحقیقاتی و بازدید ترویجی از پایگاه نوآوری طرح جهش تولید در دیمزارها که در منطقه زاغه خرم‌آباد برگزار شد با اشاره به اینکه امروز کشاورزی معیشتی پاسخگوی هزینه و زحمات کشاورزان نیست، عنوان کرد: ما امروز به این نیاز داریم که دانش فنی را به مزارع انتقال دهیم تا شاهد افزایش تولید باشیم.

وی با اشاره به اهمیت ترویج و آموزش در بخش کشاورزی، گفت: تقویت مراکز جهاد کشاورزی و  ارتباط موثر با کشاورزان در راستای ترویج و آموزش ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: با انتقال دانش به مزارع کشاورزی شاهد افزایش رکورد برداشت محصولات خواهیم بود، به عنوان نمونه ما در گندم دیم ۶ تا نیم تن برداشت در هکتار را داشتیم که یک رکورد قابل توجهی است.

شاهرخی با اشاره به اینکه عدم رعایت تناوب کشت باعث فقیر شدن زمین، افزایش آفات و مصرف بیشتر سموم می‌شود، گفت: این در حالی است که با رعایت تناوب و جایگزین کردن دانه‌های روغنی و حبوبات علاوه بر کاهش مصرف آفات تولید ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی به کلش سوزی مزارع استان هم اشاره کرد و افزود: کلش سوزی به لحاظ شرعی فعل حرام است؛ زیرا هم باعث از بین رفتن موجودات زنده در خاک می‌شود هم اینکه با سرایت آتش به مزارع و جنگل‌ها به منابع طبیعی آسیب وارد می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه سوزاندن کلش همچنین  باعث آلودگی هوا می‌شود، تاکید کرد: طبق قانون محیط زیست ما موظف هستیم افرادی که اقدام به سوزاندن کلش مزارع می‌کنند معرفی کنیم و اگر مدیری این کار را انجام ندهد ترک فعل محسوب می‌شود.
پایان پیام/

برچسب‌ها: 
سازمان جهاد کشاورزی لرستان - عماد شاهرخی - مزارع - کلش

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم