برای صادرات طالبی رومشکان نیازمند ایجاد تعاونی هستیم

کد خبر: 
۱۷۵۳
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:

برای صادرات طالبی رومشکان نیازمند ایجاد تعاونی هستیم

اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه طالبی رومشکان به دلیل کیفیت مناسب به سایر استان‌ها عرضه می‌شود، تصریح کرد:برای صادرات این محصول به خارج از کشور نیازمند ایجاد تشکل و تعاونی هستیم.

به گزارش خبرنگار زرک؛ اسفندیار حسنی مقدم امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به سطح زیر کشت طالبی استان اظهار داشت: امسال حدود ۱۵۵ هکتار طالبی در استان کشت و برآورد ما برداشت ۵هزار تن است.

وی با بیان اینکه ایجاد بازارچه‌های محلی برای فروش محصولات از جمله اقدامات و وظایف تعاون روستایی است، افزود: البته با ابلاغ قانون الگوی کشت در پاییز سال جاری میزان تولید محصولات کشاورزی باید منطبق بر مصرف استان باشد و مازاد آن صادر شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین نیز گفت: برای تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری نوین در استان با محدودیت اعتباری مواجه نیستیم، بنابراین کشاورزانی که تمایل دارند می‌توانند به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

حسنی‌مقدم بیان کرد: تاکنون ۵۶ هزار هکتار از اراضی آبی لرستان به آبیاری نوین مجهز شده است، یعنی معادل ۳۰ درصد از کل اراضی آبی استان به‌صورت نوین آبیاری می‌شود.

وی در خصوص کود مورد نیاز برای محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: در این زمینه با محدودیت مواجه هستیم و اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان تأمین کود مورد نیاز برای محصولات استراتژیک است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص قطع دست دلالان از بازار محصولات کشاورزی ادامه داد: ایجاد زنجیره‌های تولید، راه‌اندازی بازارچه‌های محلی و برندسازی می‌تواند در قطع دست دلالان و واسطه‌ها مؤثر باشد.

حسنی‌مقدم در زمینه صادرات طالبی رومشکان افزود: طالبی رومشکان به دلیل کیفیت مناسب به سایر استان‌ها عرضه می‌شود، اما برای صادرات این محصول به خارج از کشور نیازمند ایجاد تشکل و تعاونی هستیم.

فرید نظری/

 

 

برچسب‌ها: 
سازمان جهاد کشاورزی لرستان - اسفندیار حسنی مقدم

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم