برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری اتحاد لازم است

کد خبر: 
۴۷۵۶
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:

برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری اتحاد لازم است

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری وحدت و همدلی لازم است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، کامیار ثقفی امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در سخنانی با بیان اینکه مأموریت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است اظهار داشت: در راستای تحقق این هدف، یکی از کارهای محوری و اساسی که باید انجام می‌گرفت، تکریم جامعه ایثارگری است.

وی با اشاره به اینکه مبنای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهداف عالی انقلاب اسلامی است افزود: انقلاب اسلامی یک هدف مقدس دارد، قرار است این انقلاب جامعه‌ای را محقق کند که به عنوان یک جامعه الگو به جهان معرفی شود.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر اینکه این الگو به وسیله جامعه هدف باید معرفی شود گفت: بنیاد شهید وظیفه پشتیبانی در این رابطه را بر عهده دارد و محور اصلی این کار جامعه ایثارگری و فرزندان جامعه ایثارگری، شهدا و آزادگان است.

ثقفی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت از یک نسل به نسل بعد باید انتقال پیدا کند بیان داشت: انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس باید به وسیله نسل‌های بعدی ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در قوانین جمهوری اسلامی و کمیسیون حمایت از ایثارگران صرفاً برای توجه به جامعه ایثارگری و… تدارک دیده نشده بلکه در راستای تداوم انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس است افزود: این حرکت قرار است به صورت مردمی ادامه پیدا کند باید مورد پشتیبانی قرار بگیرد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر ضرورت اتحاد، همدلی و همکاری بین کارگزاران در این رابطه بیان داشت: در بخش مردمی هم که باید شکل پیدا کند، این اتحاد باید وجود داشته باشد.

ثقفی با بیان اینکه چنین جلساتی به عنوان ضرورت این هدف شکل پیدا می‌کند و با این نگاه است که در آنچه که باید در این حوزه محقق می‌شد، توفیق کافی و لازم نداشته ایم افزود: آنچه که شایسته بوده را نتوانسته ایم محقق کنیم و با الگو و اهداف مد نظر فاصله داریم و نیاز به تحول داریم، این تحول با همراهی مردم، حضور جامعه ایثارگری در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها، نظارت و… صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه برای چنین حرکتی در طول مسیر نیاز به نیروهای تازه نفس داریم و متناسب با اقتضاعات زمان و در مقاطعی بعضی از مدیریت‌ها باید تغییر پیدا کند گفت: مدیران ما در مجموعه دولت‌ها تا کنون تلاش کرده اند، افت و خیز و نوساناتی داشته ایم، اما همه خدمت کرده اند و نتیجه آن، این است که جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل به عنوان یک قدرت معنوی و حتی سخت سربلند است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تقدیر از زحمات مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: دوره‌های مدیریتی، دوره‌های کوتاه مدتی است، به اقتضا تغییراتی صورت می‌گیرد، این به معنای ضعف و کاستی نیست، مبنا انتخاب اصلح بر اساس اولویت‌های آن لحظه است.

ثقفی با تاکید بر اینکه تجربیات مدیران گذشته باید در خدمت مدیر جدید و مجموعه قرار بگیرد ادامه داد: مدیرکل جدید نیز ارتباط با جامعه ایثارگری را حفظ و تقویت کنند، یکی از مطالبات و رویکردهای دولت سیزدهم بحث شفافیت و تبیین است، حتماً باید موضوعات به اطلاع جامعه ایثارگری رسانده شود.

وی با تاکید بر اینکه محور اساسی در بنیاد شهید، بحث عدالت است و حوزه‌های مختلف معیشت، درمان، آموزش و… باید اصلاح و به صورت عادلانه باشد گفت: حرکت‌های جهشی برای جبران و رفع مشکلات جامعه ایثارگری باید صورت گیرد.

در این مراسم «هبت‌اله هاشمی» به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان معرفی و از زحمات «محمود زرین جویی» مدیرکل سابق این اداره کل تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل بنیاد شهید لرستان - کامیار ثقفی - بنیاد شهید و امور ایثارگران

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم