برای رفع آسیب‌های اجتماعی به صورت‌جلسه بسنده نکنید

کد خبر: 
۲۷۰۲
فرماندار دلفان خطاب به سازمان‌های مردم نهاد؛

برای رفع آسیب‌های اجتماعی به صورت‌جلسه بسنده نکنید

نورالدین درمنان سرپرست فرمانداری دلفان

فرماندار دلفان بر رفع آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان تأکید و تصریح کرد: دستگاه‌های متولی و سازمان‌های مردم نهاد باید با استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های مختلف نسبت به آماده سازی مردم تلاش کنند و به تشکیل جلسه و صورت‌جلسه بسنده نکنند.

به گزارش خبرنگار زرک؛ نوراالدین درمنان در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی دلفان گفت: زیربنای پیشرفت این شهرستان، ارتقای حوزه فرهنگی است، زیرا در هر زمینه‌ای که ورود پیدا کنیم، با مسایل فرهنگی روبه‌رو می‌شویم.

وی ادامه داد: برای پیشرفت این شهرستان باید فرهنگ جامعه را توسعه داد، زیرا در زمان حاضر همه نگاه‌ها در مقوله توسعه به طور کامل متوجه بخش دولتی است و مردم کمتر آن را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش اعتبارهای حوزه فرهنگی دلفان تاکید کرد: تقویت تشکل‌های اجتماعی و هدایت آنها در جهت دنبال کردن خواسته‌های بخش‌های مربوطه باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار دلفان با تاکید بر لزوم مشارکت صنف‌ها، انجمن‌های مردم نهاد، هنرمندان و صنعت‌گران برای توسعه شهرستان از جمله در حوزه فرهنگی سوای اعتبارهای دولتی، بیان کرد: مناسبت هفته فرهنگی فرصت مناسبی برای شناساندن توانمندی‌ها در زمینه‌های گوناگون است و باید در برنامه‌ها فرهنگ و هویت بومی به نسل جدید ارائه شود.

درمنان ادامه داد: فقر، اعتیاد، طلاق، همسر آزاری و بسیاری از جرایم تازه که با گسترش فضای مجازی در جامعه به وجود آمده و معضل جدی است که باید برای چاره جدی برای آنها اندیشیده شود. 

وی اضافه کرد: دستگاه‌های متولی و سازمان‌های مردم نهاد باید با استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های مختلف نسبت به آماده سازی مردم تلاش کنند و به تشکیل جلسه و صورت‌جلسه بسنده نکنند.

فرماندار دلفان نقش سازمان‌های مردم نهاد را در این راستا مهم دانست و گفت: این سازمان‌ها در این راستا می‌توانند اصلی‌ترین نقش را ایفا کنند و باید در کمیته‌های تخصصی حضور فعال داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید تمامی ادارات و دستگاه‌های شهرستان کمیته‌های تخصصی فرهنگی و اجتماعی را با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد تشکیل دهند و سپس مصوبه کمیته‌ها در جلسه کارگروه بررسی شود.

پیشروی یک جریان فرهنگی  نیازمند استمرار است

امام جمعه نورآباد نیز در این جلسه گفت: پیشروی یک جریان فرهنگی درست بشکل قوی نیازمند استمرار و تکرار فراوان است.

حجت الاسلام محمد یوسف‌خانی افزود: ‌تقویت موضوعات دینی و اخلاقی نیازمند تبلیغ از روی اخلاص است، ولو آنکه یک تبلیغ کوچک انجام باشد.

وی بیان کرد: با همدلی و همراهی بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های دستگاه‌های شهرستان و برنامه ریزی برای استفاده بهتر از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی در راستای رفع مشکلات مردم می‌توانیم اقدام جدی و درست انجام دهیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
نورالدین درمنان - فرمانداری دلفان - آسیب اجتماعی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم