برای حل مشکل مسکن محرومان باید فکر اساسی کرد

کد خبر: 
۲۲۹۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

برای حل مشکل مسکن محرومان باید فکر اساسی کرد

حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: برای رفع مشکل مسکن محرومان استان باید فکر اساسی کرد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی عصر امروز در جلسه هیئت امنای خیرین مسکن ساز که در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد، اظهار داشت: مسکن بخش عمده‌ای از مخارج زندگی را تشکیل می‌دهد. امیدوارم با کوشش جمعی خیرین و نیکوکارانی که در استان حضور دارند تمام محرومان دارای مسکن شوند، اگر انجمن خیرین مسکن ساز بتواند مخارج مسکن را از دوش محرومان کم کند کار بسیار بزرگی در این زمینه انجام داده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه مردم در کمک به محرومان نشان داده‌اند بسیار علاقه‌مند هستند به ویژه اگر کار خیر جنبه پایدار و ماندگار داشته باشد، در همین راستا با علم، درایت، تدبیر و خرد جمعی زمینه مشارکت مردم در ساخت مسکن محرومان فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: آنچه که امروز مشاهده می‌کنیم از برکات تاسیس حساب۱۰۰ امام راحل است که در ۲۰ فروردین‌ماه سال ۵۸ دستور تشکیل بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ را صادر کردند و فرمودند: در رژیم منفور پهلوی  مسئله مسکن یکی از مصیبت بارترین مشکلات اجتماعی مردم بود، بسیاری از مردم در اسارت تهیه یک قطعه زمین و داشتن یک خانه بودند و چه بسا عمرشان را زیر بار بانک‌ها، سودجویان و غارتگران به سر بردند تا بتوانند پناهگاهی را برای خود و فرزندانشان تهیه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی بیان کرد: باید برای رسیدن به اهداف انقلاب صحیفه نور رهبر کبیر انقلاب را مطالعه کنیم تا بدانیم مبدا کجا بوده و مقصد کجاست؛ چراکه هنوز با اهداف انقلاب و امام راحل (ره) فاصله داریم.

وی با بیان اینکه باید سخنان امام خمینی(ره) را در بحث مسکن نقشه راه قرار بدهیم گفت: امام راحل داشتن مسکن را حداقل حقوق مردم می‌دانستند و تاکید داشتند مشکل مردم باید حل شود.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: در نظام اسلامی قطار سازندگی همیشه در حال حرکت است البته گاهی به دلایل مشکلات داخلی و خارجی این حرکت کند و تند بوده  است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با بیان اینکه فلسفه تشکیل انجمن خیرین مسکن ساز ساخت مسکن برای محرومان است، خاطر نشان کرد: مسئله ساخت مسکن ارزان قیمت همیشه بخشی از دغدغه دولت‌های مختلف است در همین راستا در انجمن و هیئت مدیره خیرین مسکن ساز باید به گونه‌ای عمل کنیم که تامین و دغدغه مسکن محرومان وجود خارجی داشته باشد.

وی اظهار داشت: چنانچه نهادهای مردمی و ارگان‌های دولتی در بحث سیل سال گذشته به کمک استان نمی‌آمدند شاهد وضعیت کنونی نبودیم که این نشان دهنده این است دولت و ملت در کنار یکدیگرهستند که بتوانند گشایشی در کارها ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: امیدواریم هیئت مدیره جدید خیرین مسکن ساز با توجه به شناختی که از محرومیت‌های لرستان دارند با استفاده از ظرفیت خیرین استان و خارج استان برای رفع مشکل مسکن محرومان استان گام‌های خوبی برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: با توجه به گستردگی مشکلات مناطق حاشیه نشین شهرهای استان تنها با استفاده از ظرفیت خیرین استانی حل نمی‌شود در همین راستا باید برای حل مشکلات این مناطق فکر اساسی کرد.
وی بیان کرد: امیدواریم با اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان گام‌ها به سرعت بیشتری برداشته شود و ۱۰ هزار مسکنی که قرار است توسط ستاد اجرایی فرمان امام راحل ساخته شود به هزار و ۷۰۰ مسکن طرح ملی اضافه شود نه اینکه از این تعداد، ۱۰ هزار مسکن  کم شود و همچنین ۳ هزار مسکنی که رییس بنیاد شهید کشور قول دادند جامعه عمل به خود بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: برای ورود خیرین مسکن ساز به ساخت مسکن محرومان باید قوانین دست و پاگیر را رفع و مسیر را تسطیح کنیم که خیرین بیش از گذشته در تامین مسکن محرومان ورود کنند.

محمد بیرانوند/

 

 

برچسب‌ها: 
خیرین مسکن ساز - حجت الاسلام شاهرخی - نماینده ولی فقیه در لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم