باید قدر ظرفیت‌های ارزشمند علمی لرستان را بدانیم

کد خبر: 
۶۲۵۲
معاون استاندار:

باید قدر ظرفیت‌های ارزشمند علمی لرستان را بدانیم

باید قدر ظرفیت‌های ارزشمند علمی لرستان را بدانیم

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار لرستان گفت: در هر جایگاهی باید قدر ظرفیت‌های مهم و ارزشمند علمی استان را بدانیم.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «احسان یاوری» در سخنانی در اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم، به میزبانی دانشگاه لرستان، گفت: «ظرفیت بالای علمی لرستان موجب شد سازمان پدافند غیرعامل کشور بپذیرد میزبانی اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در استان لرستان با محوریت دانشگاه لرستان برگزار شود».

وی با بیان اینکه همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید قدر ظرفیت‌های مهم و ارزشمند علمی استان لرستان را بدانیم، اظهار داشت: «استان لرستان در حوزه‌های گوناگون علمی، دانشگاهی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و... دارای ظرفیت‌های مهمی است».

معاون سیاسی استاندار لرستان افزود: «کنفرانس دفاع زیستی، فقط از نوع ملی نیست؛ زیرا مهمانان خارجی هم در آن حضور دارند؛ بنابراین ظرفیت این کنفرانس از نوع بین‌المللی است».

یاوری ادامه داد: «وقتی انقلاب اسلامی با آرمان‌های استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی رخ داد موجب شد دشمنان استقلال ایران چشم طمع به ایران داشته باشند و تلاش کنند با روش‌های گوناگون به نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور آسیب بزنند».

وی اظهار داشت: «انقلاب اسلامی ایران باعث قطع دست بیگانگان از کشور شد و همین باعث شده است آن‌ها مداوم دشمنی و توطئه‌چینی کنند».

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار لرستان تصریح کرد: «دشمن القا می‌کند که با مردم ایران دشمنی ندارد در صورتی که اقدامات آن‌ها همانند تحریم و برخی اقدامات خرابکارانه در زیرساخت‌ها نشان می‌دهد دشمنی دشمن، با مردم ایران اسلامی است».

یاوری تأکید کرد: «موضوع جنگ شناختی و روانی و جنگ نرم یک موضوع بسیار مهم است؛ زیرا دشمن در این جنگ تلاش می‌کند شناخت مردم را تغییر بدهد».

وی توضیح داد: «دشمن بر اساس موضوع بیوتروریسم تلاش کرده و می‌کند به زیرساخت‌های زندگی مردم ما آسیب بزند و شرایط زندگی مردم را دچار سختی و مضیقه بکند».

معاون استاندار لرستان و رئیس پیشین دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) با اعلام اینکه «جنگ دشمن با ما یک جنگ همه‌جانبه است و هدف اصلی آن، ضربه‌زدن به زندگی و معیشت مردم و ایجاد و گسترش نارضایتی است»، بیان کرد: «بدانیم و بدانید که دشمن همواره در کمین برای حمله است و در مقابل باید برنامه‌های علمی و راهکارهای علمی برای تقویت و ارتقای دفاع زیستی را تقویت و گسترش داد».

یاوری تصریح کرد: «دشمن حتی دست به ترور و شهادت جمعی از دانشمندان ما همچون شهید فخری‌زاده در سال‌های گذشته زد که این خود گویای ماهیت تروریستی دشمن است و ما باید روزبه‌روز آمادگی و هوشیاری و آگاهی خویش را ارتقا بدهیم».

وی افزود: «ما باید تلاش کنیم با سلاح علم در برابر تهدیدات دشمنان، روزبه‌روز قوی‌تر شویم و این دستور قرآن کریم است».

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، به این نکته اشاره کرد که انتخابات یک آزمون بزرگ برای حضور مردم در صحنه است.

وی خواستار شد همه اقشار مردم استان لرستان به‌ویژه اعضای هیئت علمی و دانشجویان در انتخابات اسفندماه امسال، حضور حداکثری داشته باشند و دیگران را هم به حضور و مشارکت حداکثری دعوت کنند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - دانشگاه لرستان - کنفرانس ملی دفاع زیستی - احسان یاوری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم