باید در تحول مسئله اوقاف فکر اساسی کرد

کد خبر: 
۲۷۰۳
نماینده ولی‌فقیه در لرستان :

باید در تحول مسئله اوقاف فکر اساسی کرد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه وضعیت رسیدگی به اوقاف در استان با وضعیت موجود راه به جایی نمی‌برد، تأکید کرد: باید در راستای تحول در مسئله اوقاف فکر اساسی کرد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در نشست مشترک شورای حوزه علمیه استان با مدیر و اساتید مدرسه علمیه صادقیه با اشاره به لزوم بهره‌گیری از نظرات اساتید حوزه اظهار داشت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی با همه اساتید حوزه ارتباط برقرار کرد و از نظرات آنها استفاده کرد.

وی افزود: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ مرکز تربیت، تعلیم، تعلم و پرورش عالمان و اندیشمندان بوده است در همین راستا حوزه و مدارس علمیه لرستان از دیرباز پیشینه خوبی داشته و نمونه آن آیت‌الله صادقی هستند.

بعد از انقلاب ارتباط روحانیت با مردم بیشتر شده است

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: انقلاب اسلامی برای روحانیت فرصتی را ایجاد کرده که تعامل و ارتباط‌شان با مردم در داخل و خارج کشور بیشتر شود در حالی‌که این‌چنین فرصت در گذشته نبوده است.

حجت الاسلام بیان کرد: با توجه به افرایش ارتباط روحانیت با مردم‌، گسترش تقوا و ایمان با برنامه ریزی و نظارت دقیق از طرف شورای عالی حوزه علمیه در امور آموزشی، پژوهشی و اخلاقی باید در مدارس علمیه به دقت اجرا شود.

وی تصریح کرد: ارتقاء فرهنگی، دینی، مذهبی و تعلیم و تربیت اسلامی زیر ساخت رشد و توسعه اقتصادی است و اگر این‌چنین نشود رشد اقتصادی در اختیار خواص و مرفهین بی‌درد قرار می‌گیرد.

منشأ تقوای اجتماعی روحانیت و حوزه‌های علمیه است

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: تقوای اجتماعی و ارتقاء فرهنگ دینی را باید از درون حوزه‌های علمیه رقم بزنیم و منشا آن نیز روحانیت و حوزه‌های علمیه است.
 
حجت الاسلام شاهرخی اظهار داشت: گردهمایی‌های طلاب و روحانیت به صورت کمی و کیفی باید افزایش پیدا کند که بتوانیم با حضور فعال روحانیت به اهداف تربیتی، اخلاقی، فرهنگی و دینی نائل شویم.

وی گفت: در این موقعیت فرصت اختلاف نداریم و وحدت رمز پیروزی و موفقیت است که خوشبختانه در استان وحدت و همدلی وجود دارد.

نخبگان حوزوی باید مورد توجه خاص قرار گیرند

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: حمایت از نخبگان حوزوی امری نیک و پسندیده است و به طور یقین این حمایت مختص به یک نهاد و فرد خاص نیست بلکه باید به طور دسته جمعی علاوه بر خدمات عمومی که به همه طلاب و علما ارائه می‌شود و افرادی که در تهذیب، تعلیم و تعلم جدیت بیشتری دارند مورد توجه خاص قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه وضعیت رسیدگی به اوقاف در استان با وضعیت موجود راه به جایی نمی‌برد خاطر نشان کرد: باید در راستای تحول در مسئله اوقاف فکر اساسی صورت بگیرد که در همین راستا بنا شده طی جلساتی مواردی همچون زمین‌های موقوفه‌ای که در اختیار نهادهای غیر حوزوی است پیگیری و تغییر اساسی نیز برای رسیدن به نتیجه مطلوب در دستور کار است.

محمد بیرانوند/

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم