بالا رفتن آمار کرونا پس از شب یلدا

کد خبر: 
۲۴۳۹
مدیرکل کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت:

بالا رفتن آمار کرونا پس از شب یلدا

بالا رفتن آمار کرونا پس از شب یلدا

مدیرکل کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت، مراسم دورهمی در شب یلدای پیش رو را یک عامل مهم در بالا رفتن آمار ابتلا طی هفته‌های آینده دانست و تأکید کرد: دورهمی‌های شب یلدا امسال باید مدیریت شوند.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محمد اسماعیل مطلق امروز سه شنبه در جلسه بررسی روند اجرایی طرح کنترل محله محور کرونا گفت: هماهنگی برون بخشی برای اجرای هرچه مؤثرتر طرح شهید قاسم سلیمانی در استان لرستان بی نظیر است.

وی، عنوان کرد: این هماهنگی به وجود آمده در استان لرستان بسیار بهتر از سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام شده است که جای تقدیر دارد.

مدیرکل کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت با اشاره به روند اجرای طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: با همکاری و تعامل معاونت‌های بهداشت در دانشگاه‌ها و سپاه پاسداران از ابتدای آذرماه تا کنون اقدامات قابل قبولی انجام شده است.

مطلق، تصریح کرد: مراقبت، حمایت و نظارت سه رکن مهم طرح محله محور هستند که مکمل یکدیگر بوده و موجب می‌شوند بیماریابی بسیار سریع و به موقع انجام شود.

وی، گفت: با روند مثبتی که برنامه در پیش گرفته است انتظار داریم تا پایان اسفندماه کنترل بسیار خوبی از شیوع بیماری در کشور داشته باشیم.

مدیرکل کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت، مراسم دورهمی در شب یلدای پیش رو را یک عامل مهم در بالا رفتن آمار ابتلا طی هفته‌های آینده قلمداد کرد و عنوان کرد: دورهمی‌های شب یلدا امسال باید مدیریت شوند و در این راه نقش صداوسیما و نظارت‌های تیم‌های مراقبتی و نظارتی بسیار حائز اهمیت است.

مطلق، اظهار کرد: هم‌وطنان می‌توانند دورهمی‌های یلدایی را به صورت مجازی برگزار کنند؛ چرا که خطر اوج گرفتن ابتلای به کرونا به واسطه مراسم این شب بسیار جدی است.

وی همچنین آموزش و اطلاع رسانی عمومی مردم را در این شرایط حیاتی دانست و گفت: نقش آموزش و اطلاع رسانی صدا و سیما، رسانه‌های مجازی و واحد آموزش سلامت در سراسر شهرها برای متقاعد کردن مردم برای حذف دورهمی شب یلدا تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
شب یلدا - محمد اسماعیل مطلق - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم