باز هم مرغ لرستان ممنوع‌الخروج شد

کد خبر: 
۴۲۲۰
در گفت و گو با رسانه‌ها مطرح شد؛

باز هم مرغ لرستان ممنوع‌الخروج شد

باز هم مرغ لرستان ممنوع‌الخروج شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از ممنوعیت خروج مرغ زنده یا کشتار شده از استان خبر داد و گفت: این تصمیم به دلیل کمبود گوشت مرغ در برخی از شهرهای لرستان اتخاذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ بهزاد منصوری امروز شنبه در گفت‌و‌گو  با رسانه‌ها اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ در استان‌های مجاور و اختلاف فاحش آن با استان، احتمال افزایش خروج بی‌رویه این کالای اساسی با هدف سودجویی برخی افراد وجود دارد.

وی اظهار داشت: بنابر این مقرر شده است تا زمان تکمیل و تأمین روزانه ۱۶۰ تن گوشت مرغ برای مصرف استان، از خروج مرغ زنده یا کشتار شده جلوگیری شود.

رئیس صمت لرستان تصریح کرد: همچنین با توجه به کمبود گوشت مرغ در برخی شهرهای استان و مازاد تولید در برخی مناطق دیگر استان، مازاد تولید هر شهرستان باید با هماهنگی، دستور و پیگیری شهرستان‌های مبدا و مقصد ارسال شود.

منصوری گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه سو برداشت نیز تشخیص مازاد تولید، کمبود و تقاضای هر شهرستان باید از طریق سازمان جهاد کشاورزی به فرمانداران ابلاغ شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات توزیع سنتی مرغ در استان اضافه کرد: به تازگی کارشناسان شرکت پست با استقرار در کشتارگاه و نصب لیبل و کد رهگیری روی محموله‌های کشتار شده، از واحدهای خرده فروشی رسید می‌گیرند که این امر در شفاف‌سازی فرآیند توزیع قابل توجه بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: در این راستا بنا به درخواست اتاق پایش کالای اساسی استان از ستاد تنظیم بازار، توزیع خرده فروشی مرغ بر اساس مصوبات این ستاد از طریق سامانه آرتا کابوک و با کارمزد ۵۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان - گوشت مرغ - بهزاد منصوری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم