بازسازی ۸۱درصد واحدهای روستایی لرستان

کد خبر: 
۳۵۱۸
مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد؛

بازسازی ۸۱درصد واحدهای روستایی لرستان

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از بازسازی و بهسازی ۸۱درصد واحدهای روستایی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ در نشست بررسی وضعیت مسکن و طرح‌های هادی روستایی الیگودرز که باحضور فرماندار و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی برگزارشد در تشریح این خبر گفت: میانگین نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در الیگودرز با ۱۰ هزار و ۷۵۳ واحد به ۶۱ درصد رسیده است و در صورت استقبال مردم آمادگی لازم برای بهسازی سایر واحدها وجود دارد.

وی اظهار داشت: هفت طرح توسعه پایدار با عنوان منظومه روستایی در کشور اجرا شده است که طرح بخش ززو ماهرو این شهرستان اولین طرح و نمونه در سطح کشور است که در قالب  آن ۵۰ درصد طرح‌های زیر بنایی و ۵۰ درصد طرح‌های محرک توسعه اجرا خواهد شد.

محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست توجه به روستاهای مناطق محروم را یکی از مهمترین راه‌های توسعه و پیشرفت عنوان نموده و افزود: متوسط استفاده این شهرستان از طرح‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی نسبت به استان بسیار کمتر و نیازمند نگاه جدی مسئولان به این منطقه است.

وی گفت: نهادهای حمایتی در ۲ بخش محروم این شهرستان مشغول کمک به حل مشکلات مردم هستند و بنیاد مسکن نیز باید مشکلات سه بخش دیگر این شهرستان را با جدیت پیگیری کند.

 نعمتی فرماندار الیگودرز گفت: تاکنون بیش از  سه هزار واحد این شهرستان از محل اعتبارات سیل ۹۸ بهسازی، تعمیر و یا بازسازی شده‌اند.

وی گفت: از مجموع ۲ هزار واحد مسکن محرومان استان ۳۴۰ واحد در شهرستان الیگودرز اجرا شده که شامل اعطای ۴۰ میلیون تسهیلات و ۲۵ میلیون وام بلاعوض بوده است.

در این نشست بر ضرروت پیگیری مشکلات روستاییان، اجرای طرح‌های هادی  روستایی،مقاوم سازی واحدهای مسکونی و تهیه طرح هادی روستای عسگران تاکید و تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم