بازدید از طرح ۳ هکتاری درختکاری شده در حاشیه جنوب خرم آباد

کد خبر: 
۵۷۱۹

بازدید از طرح ۳ هکتاری درختکاری شده در حاشیه جنوب خرم آباد

با حضور لطفعلی بیرانوند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم آباد و پیام عالیخانی مسوول روابط عمومی اداره کل از طرح ۳ هکتاری درختکاری شده توسط عسگر یاردار در حاشیه جنوب شهر خرم آباد بازدید بعمل آمد.

عسگر یاردار سرهنگ بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه همسر خود، سرکار خانم افسانه تقی زاده در حاشیه جنوب شهر خرم آباد در زمینی به مساحت ۳ هکتار توانسته اند تعداد ۲۷۰۶ درخت با گونه هایی از قبیل: نُه نوع بلوط، بادام، زالزالک، شاه پسند، داغداغان، کُنار و... کاشت کنند.

عسگر یاردار هدف از این همه تلاش و زحمت خود و همسرش را عشق و علاقه به طبیعت عنوان کرد و گفت: علاوه بر این مکان، در حاشیه کوه قاضی آباد و کوی فلسطین نیز تا کنون ۲۱ هزار درخت با شعار آب، خاک، وطن کاشته و قصد دارد تا مادامی که زنده است از این مهم ( درخت کاری ) دست برنکشد.

وی که چاله های محل کاشت درختان را، با دستان رنجورش کنده، بذرپاشی و کاشتن آن ها، آبیاری، حفظ و نگهداری درختان را بر عهده گرفته و با ایجاد نمایی زیبا از درختان بلوط به حاشیه شهر ( پاگَر )، زیبایی خاصی به این منطقه ارزانی داشته است.

لطفعلی بیرانوند در این بازدید ضمن تمجید فراوان از یاردار، زحمات ارزشمند این طبیعت دوست خرم آبادی را در بهبود حفاظت آب و خاک، ایجاد فضای سبز، کمربند سبز حاشیه شهر، ذخیره آب، جلوگیری از فرسایش و... مهم برشمرد.

گفتنی است در ادامه، از خزانه شخصی تولید نهال بلوط نورعلی فقیرنژاد و همسرش مینا عزیزی که از طبیعت دوستان گمنام این دیارند بازدید بعمل آمد.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
اداره کل منابع طبیعی لرستان - پیام عالیخانی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم