ایجاد ۴۷۰۰ شغل برای مددجویان کمیته امداد لرستان 

کد خبر: 
۴۷۲۴
مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد؛

ایجاد ۴۷۰۰ شغل برای مددجویان کمیته امداد لرستان 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از ایجاد چهار هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان طی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ جلال شیخ‌پور در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری فرهنگی خاتم الانبیا که در محل دانشگاه آیت‌ا... بروجردی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: ۶۰ درصد از این شغل‌های ایجاد شده در حوزه مشاغل تولیدی است.

وی اظهار داشت: افق نگاه ما در کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است که یکی از مهمترین شاخص‌های توانمندسازی ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.

شیخ پور با اشاره به اینکه اشتغال یک زنجیره بهم پیوسته تعریف شده است، بیان کرد: این زنجیره ایجاد انگیزه، استعدادسنجی، آموزش و کسب مهارت، تولید محصول و کمک به عرضه آن را در برمی‌گیرد که این محور مورد توجه کمیته امداد استان در توانمندسازی خانواده‌ها قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار بعد از توانمندسازی و خروج از چرخه حمایتی کمیته امداد زیر چتر حمایت و بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند که این مساله کمک بزرگی در حفظ و نگهداشت خانواده‌ها دارد.

وی افزود: سوق دادن زنان سرپرست خانوار به سمت کارهای تولیدی بر حسب توانمندی‌های آنها علاوه برحفظ خانواده منجر به اشتغال و کارآفرینی برای سایر اعضای خانواده می‌شود.

شیخ پور ادامه داد: موارد بسیاری هستند که زنان سرپرست خانواری که مهارت و توانایی‌هایی اعم از خیاطی داشته اند، توانسته‌اند رونق اقتصادی خوبی ایجاد کنند و زنان سرپرست خانوار دیگری را هم مورد حمایت قرار داده اند.

۲۱ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد لرستان است

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: توانمندسازی فرهنگی یکی دیگر از ابعاد و شاخص های توانمندسازی مورد تاکید کمیته امداد است بطوری که اکنون ۲۱ هزار دانش آموز و ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجو تحت حمایت‌های فرهنگی و آموزشی این نهاد قرار دارند.

شیخ پور با اشاره به تلاش برای شناسایی استعدادهای برتر اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۰ استعداد برتر و نخبه از بین دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش شناسایی شده است که ۱۰ نفر آنها اختراعاتی در سطح بالا دارند.

وی بیان کرد: اگر این افراد نخبه و با استعداد به موقع شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند می‌توانند یک جامعه را نجات دهند و ما نسبت به این موضوع، مسئولیت اجتماعی داریم.

مدیرکل کمیته امداد لرستان در خصوص راه‌اندازی مرکز نیکوکاری فرهنگی که در دانشگاه آیت ا... بروجردی افتتاح شد، گفت: در این بخش امکان هم‌افزایی خوبی وجود دارد و در این راستا کمیته امداد آمادگی کامل همکاری را دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
کمیته امداد لرستان - جلال شیخ پور - اشتغال زایی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم