ایجاد پایگاه‌های نوآوری حوزه کشاورزی در لرستان

کد خبر: 
۵۲۴۷
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

ایجاد پایگاه‌های نوآوری حوزه کشاورزی در لرستان

ایجاد پایگاه‌های نوآوری حوزه کشاورزی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ایجاد پایگاه‌های نوآوری حوزه کشاورزی در قالب طرح جهش تولید در دیم‌زارها این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «سید عماد شاهرخی» شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از پایگاه‌های نوآوری منطقه «گریت» شهرستان خرم آباد، اظهار داشت: پایگاه‌های نوآوری یکی از ارکان طرح جهش تولید در دیمزارها برای انتقال جدیدترین دستاوردهای علمی به مزارع کشاورزان است.

وی افزود: یکی از مشکلات در کشت گندم دیم مصرف بیش از حد بذر در واحد سطح است لذا برای حل این مشکل یک پایگاه نوآوری در منطقه «گریت» ایجاد شده است که در این پایگاه ۹ مقدار مختلف بذر از ۸۰ تا ۲۴۰ کیلوگرم در هکتار در مزرعه چهار هکتاری کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: در راستای بررسی نقش مواد تغذیه‌ای بر روی عملکرد آنها چهار تیمار مختلف محلول پاشی شامل شاهد، اسید آمینه، NPK و ترکیب اسید آمینه و NPK بر روی هر یک از تیمارها مقدار بذر اعمال شده است.

شاهرخی، تصریح کرد: در مجموع در این پایگاه ۳۶ تیمار مختلف روی گندم رقم آذر دو اعمال شده است که پس از برداشت، تجزیه و تحلیل نتایج به دست‌آمده، بهترین مقدار بذر برای مناطق سرد مشخص می‌شود.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
جهاد کشاورزی لرستان - عماد شاهرخی - بذر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم