ایجاد تعاونی برای فروش محصولات جامعه عشایری

کد خبر: 
۵۲۳۶
مسئول بسیج ناحیه عشایری لرستان:

ایجاد تعاونی برای فروش محصولات جامعه عشایری

ایجاد تعاونی برای فروش محصولات جامعه عشایری

خرم‌آباد- فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان از ایجاد تعاونی برای فروش محصولات جامعه عشایری و همچنین پرداخت تسهیلات اشتغالزا به زنان سرپرست خانوار در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، سرهنگ «سیاوش رستمی» امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری روز ۲۹ اردیبهشت به عنوان روز بسیج عشایری و برنامه ریزی های صورت گرفته با شعار «عشایر قشر تولید کننده و مایه برکت کشور هستند»، اظهار داشت: در هفته بسیج عشایری ۲۶ برنامه اصلی را در استان برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به دیدار با ۴۰ خانواده شهدا، برگزاری همایش ریش سفیدان و معتمدین، دیدار سران معتمدین و خانواده شهدا با نماینده ولی فقیه، برگزاری مسابقات تیراندازی و … در استان، عنوان کرد: افتتاح دو باب منزل و دو کانال آب بر کشاورزی در بیرانشهر و زاغه، برگزاری مجمع عالی عشایر، بازدید فرمانده بسیج عشایری کشور از مناطق عشایری، جشنواره بومی و محلی و بازی‌های سنتی از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان از فعال شدن گشت‌های رضویون خبر داد و گفت: در استان ۲۸ واحد مسکونی برای محرومان در مناطق عشایری در دستور کار داریم که شش مورد از آنها به اتمام رسیده است.

سرهنگ رستمی با اشاره برگزاری دو هزار نفر روز اردوی جهادی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی در مناطق عشایری، عنوان کرد: دو هزار متر مربع کانال آب بر کشاورزی در مناطق عشایری و روستایی استان آماده افتتاح داریم.

وی از احداث و آسفالت هشت کیلومتر جاده دسترسی در منطقه «کوگان» خبر داد و گفت: برای این پروژه چهار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان همچنین از ایجاد ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در مناطق عشایری و روستایی خبر داد و بیان داشت: مرمت پنج خانه محرومان با اعتبار ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

سرهنگ رستمی با اشاره برگزاری کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای ۴۰۰ نفر از جامعه عشایری در رشته‌های خیاطی، قالی بافی و کشاورزی، افزود: واکسیناسیون هزار و ۸۰۰ رأس دام از دیگر اقدامات صورت گرفته طی امسال بوده است.

وی از پرداخت پنج میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به بسیجیان مناطق عشایری خبر داد و گفت: برگزاری سه نمایشگاه در حوزه اشتغالزایی و اقتصادی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان از ایجاد تعاونی برای فروش محصولات جامعه عشایری خبر داد و گفت: قسمت اعظمی از تسهیلات اشتغالزایی را برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته‌ایم.

سرهنگ رستمی در ادامه، گفت: از سال گذشته یکی از برنامه‌های مهم بسیج عشایری بحث ایجاد و ارتقای زیرساخت‌ها از جمله احداث جاده در مناطق عشایری است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
بسیج عشایری - فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان - نشست خبری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم