ایجاد ترجیحات برای حضور سرمایه‌گذاران در لرستان

کد خبر: 
۳۰۲۲
استاندار لرستان تأکید کرد؛

ایجاد ترجیحات برای حضور سرمایه‌گذاران در لرستان

ایجاد ترجیحات برای حضور سرمایه‌گذاران در لرستان

استاندار لرستان بر ایجاد ترجیحات برای سرمایه‌گذاران در این استان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، سید موسی خادمی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اعضای اتاق بازرگانی ایران، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و...، گفت: امیدواریم این جلسه منجر به کمک به استان لرستان شود.

وی با تاکید بر اینکه لرستان به معنای واقعی بکرترین و بی رقیب‌ترین استان کشور برای سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: لرستان به لحاظ جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر جنوب به شمال و غرب به شرق بسیار مستعد برای حضور سرمایه گذاران است.

استاندار لرستان با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته زیرساخت‌های استان تا حد زیادی شکل گرفته و در حال آماده شدن است، بیان داشت: بخش عمده جاده‌های ارتباطی و محورهای اصلی مواصلاتی لرستان چهار بانده هستند.

خادمی، تصریح کرد: لرستان از لحاظ تولید برق دچار کمبود نیست و نزدیکی به خطوط لوله نفت در منطقه برای تأمین سوخت‌های فسیلی مشکلی ندارد.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۷۰۰ هزار بشکه فراورده‌های نفتی از جاده‌های استان عبور می‌کند، افزود: در حوزه‌های نفتی، پالایشگاهی و پتروشیمی لرستان یک استان قابل توجه است.

گیاهان دارویی از استعدادهای لرستان است

استاندار لرستان در ادامه با تاکید بر اینکه در بحث‌های گردشگری می‌توان گفت به طور قطع لرستان پر استعدادترین استان کشور است و محلی مناسب برای حضور سرمایه گذاران در بخش گردشگری است، گفت: استان در حوزه صنایع تبدیلی فرآوری محصولات کشاورزی ظرفیت‌های مهمی برای سرمایه گذاری دارد.

خادمی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی خاصی در استان به عمل می‌آید که زمینه صادرات آن به خارج از کشور با سرمایه گذاری فراهم می‌شود، بیان داشت: گیاهان دارویی از استعدادهای لرستان است و با سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند یکی از قطب‌های مهم کشور باشد.

وی، تصریح کرد: شرکت‌های داروسازی فعالی در لرستان وجود دارد که محصولات آنها در سایر نقاط کشور توزیع می‌شود.

لرستان می‌تواند به قطب پرورش ماهیان سردابی تبدیل شود

استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه آبزیان و پرورش ماهیان سردابی رتبه نخست کشور متعلق به لرستان است، گفت: لرستان با سرمایه گذاری می‌تواند به واسطه ظرفیت‌هایی که دارد به قطب پرورش ماهیان سردابی تبدیل شود.

خادمی با اشاره به اینکه صنایع سنگ استان در کشور به خوبی شناخته شده و در حوزه کسب و کار جدید سنگ مانند تولید کاغذ از سنگ آماده استقبال از سرمایه گذاران است، گفت: در سال‌های اخیر با حضور بخش خصوصی پروژه‌های قابل توجهی آغاز به کار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه بازآفرینی شهری همه شهرهای استان به ویژه شهر خرم‌آباد دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند، افزود: می‌توان گفت خرم‌آباد جز معدود شهرهایی است که چشمه‌های آب شرب با حجم بالای خروجی آب در محدوده شهری دارد.

اتاق بازرگانی دلایل عدم حضور سرمایه‌گذاران درلرستان را پیگیری کند

استاندار لرستان، تصریح کرد: لرستان فرصتی مناسب برای انجام سرمایه گذاری با ارزش افزوده بالاست که باید زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در ظرفیت‌های فراوانی که دارد فراهم شود.

خادمی با تاکید بر اینکه دلایل عدم حضور سرمایه‌گذاران در استان به عنوان یک طرح توسط اتاق بازرگانی پیگیری شود، ادامه داد: برای سرمایه گذاران ترجیحات ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل تیم برای شناسایی این ترجیحات با توجه به ظرفیت‌های موجود، گفت: روش‌های تأمین مالی به طرق مختلف برای استان شناسایی و به کار گیری شود.

به گفته خادمی، لرستان نیازمند یک نهاد با ماهیت سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - سرمایه گذاری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم