ایجاد تحولی عظیم در رفع محرومیت روستاهای لرستان

کد خبر: 
۴۷۱۸
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان تاکید کرد:

ایجاد تحولی عظیم در رفع محرومیت روستاهای لرستان

پویا تابعی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان بر ایجاد تحولی عظیم در رفع محرومیت روستاهای استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «پویا تابعی» در جلسه هماهنگی اجرای تفاهم‌نامه فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد علوی که با حضور معاون عمران و زیرساخت بنیادعلوی لرستان برگزار شد، روستاها را منبع اقتصاد پویا و مولد در کشور دانست.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار و استقرار عدالت در مناطق روستایی از اهداف مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، گفت: تحقق عدالت یکی از سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی ایران در بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان، دستیابی به پیشرفت و توسعه در کنار اجرای عدالت در توزیع امکانات در جوامع روستایی را یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

تابعی، یکی از معضلات و چالش‌های اجتماعی در کشور را ناشی از مهاجرت‌های بی رویه از محیط‌های روستایی به حاشیه شهرها و رواج پدیده حاشیه نشینی عنوان و اظهار کرد: امروزه نقش عمران و آبادانی در روستاها در کاهش مهاجرت روستاییان و احیای روستاهای خالی از سکنه بی‌بدیل است. 

وی گفت: در موضوع توسعه اقتصاد روستایی باید رویکرد آمایشی داشته باشیم و هر روستایی متناسب با ظرفیت‌های محیطی و اقلیمی اش که می‌تواند حوزه‌های کشاورزی، صنایع دستی، صنعت دامداری، پرورش ماهی و آبزی پروری و حتی گردشگری باشد، تقویت و فعال شود.

تابعی، تامین مسکن برای محرومان و عمران و آبادی روستاها را از اولویت‌های اصلی این نهاد انقلابی دانسته و خاطرنشان کرد: محرومیت زدایی و ساخت مسکن مقاوم در مناطق روستایی کم برخوردار در شهرستان الیگودرز و دهستان کوهدشت شمالی از اهداف اجرای تفاهم نامه فی مابین بنیادمسکن لرستان و بنیادعلوی است. 

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در پایان با اشاره به این موضوع که محرومیت زدایی در روستاهای کشور همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است؛ خاطرنشان کرد: باید با روحیه جهادی و رویکرد انقلابی بتوانیم با هم افزایی ظرفیت‌های موجود و با مشارکت مردم، تحولی عظیم در رفع محرومیت درروستاهای استان ایجاد نماییم.

امیر ارشادی/

 

برچسب‌ها: 
پویا تابعی - اداره کل بنیاد مسکن لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم