ایجاد بانک اطلاعاتی بی‌سوادان در خرم‌آباد 

کد خبر: 
۲۵۵۲
فرماندار مرکز لرستان خبر داد؛

ایجاد بانک اطلاعاتی بی‌سوادان در خرم‌آباد 

فرماندار مرکز لرستان از ایجاد بانک اطلاعاتی بی‌سوادان در خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ جعفر طولابی روز یکشنبه در شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی گفت: بانک اطلاعاتی بی‌سوادان خرم‌آباد با مشارکت همه ادارات دولتی و به منظور برنامه ریزی مطلوب برای آموزش این افراد ایجاد می‌شود.

وی افزود: توانمندسازی سواد آموزان در قالب طرح و برنامه مهارت‌های زندگی با اولویت مناطق محروم و حاشیه نشین خرم آباد در دستور کار است.

فرماندار خرم‌آباد اظهار داشت: اجرای طرح مدرسه محور سوادآموزی توسط آموزش و پرورش با همکاری شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان نیز از برنامه‌های اصلی است.

طولابی خاطرنشان کرد: تجلیل از آموزشیاران و سوادآموزان برتر همزمان با هفته نهضت سوادآموزی و بیان خدمات و عملکرد شورای پشتیبانی سوادآموزی نیز در دستورکار است تا افراد بی‌سواد و کم سواد با اطلاع از برنامه‌های موجود نسبت به ادامه تحصیل مشتاق شوند.

علی جودکی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان نیز پیشتر گفته بود نرخ باسوادی بین گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال این استان ۹۲.۷۸ درصد است و اکنون ۲ هزار و ۸۸۳ آموزش دهنده سوادآموزی در سطح استان فعال هستند که از این مجموع ۴۹۰ نفر آ‌ن‌ها مرد و ۲ هزار و ۳۹۳ نفر زن است.

جودکی با اشاره به اینکه امسال ۶ هزار و ۴۰۰ سواد آموز در دوره تحکیم و انتقال، تحت آموزش قرار خواهند گرفت ادامه داد: تا پایان امسال ۱۱ هزار و ۷۰۰ سوادآموز در لرستان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

یکم تا هفتم دی ماه هفته نهضت سوادآموزی است.
 

برچسب‌ها: 
فرمانداری خرم آباد - جعفر طولابی - سوادآموزی - سازمان نهضت سواد آموزی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم