اگر خبرنگاری خروجی مناسبی نداشت، باید توسط سیستم حذف شود

کد خبر: 
۱۷۱۵
استاندار لرستان در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات:

اگر خبرنگاری خروجی مناسبی نداشت، باید توسط سیستم حذف شود

سید موسی خادمی استاندار لرستان

استاندار لرستان گفت: در زمینه خبرنگاری نحوه نظارت و مدت ماندگاری در این حرفه مهم است و اگر خبرنگاری بعد از مدتی در این حرفه با اعمال نظارت‌های لازم توسط مراجع ذیصلاح، خروجی مناسبی نداشته باشد، باید توسط سیستم حذف شده و در صورت عدم کسب صلاحیت لازم کارت خبرنگاری وی ابطال شود.

به گزارش خبرنگار زرک؛ سید موسی خادمی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات لرستان ضمن بررسی مسائل و مشکلات این حوزه، به بیان ضرورت نظارت بر فعالیت خبرنگاران و حفظ شان و تکریم آنان در راستای توسعه همه جانبه استان پرداخت.

وی، ساماندهی وضعیت خبرنگاران را ضروری دانست و با اشاره به لزوم احترام و اهمیت به نظر و سلیقه افراد و ضرورت انتقاد پذیری مسئولان،گفت: یک مسئول در انجام امورات مختلف ممکن است مورد نقد قرار گرفته که باید انتقاد پذیر بوده و ناراحت نشود.

استاندار لرستان با بیان اینکه هر شخص در قبال نوشته ها و فعالیت های خود مسئولیت دارد از هیات مدیره خانه مطبوعات خواست؛ همچنان که انجمن‌های صنفی مختلف اعضای خود را کنترل کرده و بر فعالیت آنها نظارت می کنند،  برای حفظ حرمت خبرنگاران و عدم خروج از اصول حرفه‌ای، بر فعالیت این قشر نظارت لازم را داشته باشند.

خادمی تصریح کرد: این رابطه جریانی دو طرفه است و نظارت بر فعالیت خبرنگاران حد و حدودی داشته که متناسب با قانون آزادی مطبوعات است و خانه مطبوعات لازم است بر درست نوشتن ،منطقی نوشتن، رعایت حدود، تهمت نزدن، دروغ ننوشتن و رعایت رسالت رسانه ای نظارت کند و این حداقل کاری است که خانه مطبوعات برای تکریم خبرنگار و حفظ شان او  با تهیه سازوکاری می تواند انجام دهد.

وی در ادامه به اهمیت آموزش خبرنگاران و آشنایی آنان با روال کار خبری و توانایی تحلیل در موضوعات مختلف پرداخت و گفت: خبرنگار بعنوان یک عنصر فرهنگی باید در کارش دانش و تخصص لازم را داشته باشد تا بر غنای کار افزوده شده و کمک ها و حمایت‌های استانی به نحو مطلوب ارائه شود.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت و ضرورت آموزش و پالایش خبرنگاران، گفت: لازم است این موضوع با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت شده و از این طریق با ابزارهای ملی و با کلی نگری برای توسعه استان گام برداریم.

خادمی در ادامه بر لزوم توجه اهل رسانه به فرهنگ بومی و استانی در کنار توجه به فرهنگ اسلامی تاکید کرد و گفت : تبلیغ ،ترویج و تجلیل از بزرگان و مفاخر استان لرستان کار ارزشمندی است که برگزاری کنگره شهدای استان لرستان در سال آینده در این راستا و از اقدامات ارزشمندی است که لازم است فعالیت ها به این سمت و سو هدایت شوند.

مقام عالی دولت در استان لرستان با تاکید بر اینکه ورود به هر شغلی باید آسان بوده تا ایجاد رانت و انحصار طلبی نشود، گفت :در زمینه خبرنگاری نحوه نظارت و مدت ماندگاری در این حرفه مهم است و اگر خبرنگاری بعد از مدتی در این حرفه با اعمال نظارت‌های لازم توسط مراجع ذیصلاح، خروجی مناسبی نداشته باشد، باید توسط سیستم حذف شده و در صورت عدم کسب صلاحیت لازم کارت خبرنگاری وی ابطال شود.

خادمی شرط صداقت را بعنوان مهمترین ویژگی خبرنگاران معرفی کرد و اظهار داشت : برای ایجاد انگیزه لازم است فضای همدلی در این قشر ایجاد شده تا بتوانند درعین حال با رقابت سالم در کنار هم فعالیت کنند.

استاندار لرستان در ادامه با تاکید بر ضرورت متمرکز شدن هزینه های مالی دستگاه های دولتی و شرکت های خصوصی مختلف به خبرنگاران در سطح استان به منظور  رعایت عدالت و قانونمندی گفت : روابط عمومی استانداری لرستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه وارد عمل شده و هم در تجمیع مبالغ و هم در تقسیم عادلانه متناسب با مدل ارزیابی و نحوه فعالیت اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - خانه مطبوعات لرستان - سید موسی خادمی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم