اولویت کاری احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده است

کد خبر: 
۴۶۵۹
در شهرک‌های صنعتی لرستان؛

اولویت کاری احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده است

آئین افتتاحیه نیروگاه گازی شهرستان دورود

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی استان اولویت کاری احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، فریدون خودنیا امروز یکشنبه در آئین افتتاحیه نیروگاه گازی شهرستان دورود، گفت: نیروگاه گازی ۷.۷۲ مگاواتی شهرستان دورود در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و اشتغالزایی ۱۸ نفر، سالانه ۵۶ هزار مگاوات ساعت تولید انرژی وارد شبکه برق استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای ساخت این نیروگاه با همکاری شرکت‌های گاز، شرکت توزیع برق استان و شرکت برق منطقه‌ای ۴ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار مشترک برق در استان وجود دارد که ۸۴۰ مگاوات برق مصرفی آنها است، بیان کرد: نیروگاه برق آبی «رودبار» با ۴۵۰ مگاوات، نیروگاه گازی خرم‌آباد با ۳۲۴ مگاوات و نیروگاه گازی دورود با ۵۰ مگاوات برق استان را تولید می‌کنند.

خودنیا تصریح کرد: هفت نیروگاه تولید پراکنده که حداکثر ظرفیت تولید برق آنها ۴۸ مگاوات است در شهرک‌های صنعتی استان فعال و در حال تولید برق هستند.

وی با اشاره به اینکه تولید برق استان با مصرف تقریباً برابر است، ادامه داد: شهرستان دورود با ۶۵ هزار مشترک و پیک بار ۷۹ مگاوات با مصرف سالیانه ۳۸۰ هزار مگاوات ساعت که با راه اندازی این نیروگاه حدود ۹ درصد پیک بار شبکه و مصرف بالغ بر ۱۵ درصد مصرف انرژی سالیانه شهرستان را تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان اضافه کرد: در سایر نقاط استان نیروگاه‌هایی مشابه این طرح در دستور کار و ساخت قرار دارد که با وارد شدن آنها به شبکه برق استان، علاوه بر تأمین برق پایدار در بحث پدافند غیر عامل و تأمین برق مناطق حیاتی، حساس و مهم در مواقع اضطرار مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

خودنیا افزود: در شهرک‌های صنعتی استان اولویت کاری احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده است که در مواقع کمبود برق، تولید برق توسط نیروگاه‌های آن برای بخش از جامعه یا صنعت که ارزش افزوده دارد، تأمین شود و از ضرر و زیان به صنایع و تولید جلوگیری کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
شرکت توزیع برق لرستان - فریدون خودنیا - دورود - نیروگاه گازی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم