انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری خرم‌آباد و فنی و حرفه‌ای

کد خبر: 
۴۶۸۹
نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد خبر داد؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری خرم‌آباد و فنی و حرفه‌ای

مجید دریکوند نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری خرم‌آباد و فنی و حرفه‌ای لرستان در راستای ارائه آموزش های لازم به کارکنان شهرداری و مردم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، مجید دریکوند با اشاره به دیدار با مدیرکل جدید و معاونان فنی حرفه‌ای لرستان گفت: در این دیدار در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری گفتگو شد و مباحث همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری خرم‌آباد با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان حول دو محور بود، آموزش پرسنل شهرداری خرم‌آباد با جمعیتی بالغ بر هزار و ۶۰۰ نفر با احتساب نیروهای شرکتی و بخش دوم آموزش‌های عمومی برای شهروندان بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و امکانات موجود دو طرف مورد بررسی قرار گرفت اظهار داشت: توافق شد تفاهم‌نامه ای بین دو دستگاه تنظیم شود و علاوه بر آن در صورت امکان یک سند اقدام مشترک آموزشی تدوین کنیم که طی این سند کارهایی را که قرار است انجام دهیم، بنویسیم و تبدیل به سند اقدام مشترک کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد عنوان کرد: آموزش‌های تخصصی برای پرسنل در اولویت است، البته با اولویت نیازهای شهرداری، مثلاً دوره‌های تخصصی «جی ای اس» یا دوره‌های خاص برای مأمورین بازدید و دوره‌هایی از این دست که می‌تواند کمک کند ایرادات و اشتباهات به کمترین میزان خود برسد و در نهایت منجر به رفع مشکلات مردم شود.

دریکوند تصریح کرد: از طرف دیگر برای شهروندان هم قرار شد یک پکیج آموزشی در نظر گرفته شود و در قالب آموزش‌های رایگان، برای مردم هم یک پکیج آموزشی از طرف شهرداری تعریف و با مشارکت فنی و حرفه‌ای استان انجام شود، به نحوی که محله‌ها را از طریق سرای محلات، با اولویت انتخاب کنیم و پکیج‌های آموزشی مرتبط با نیاز هر محله تدوین شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص واکاوی مشکلات شهری از منظر آموزش نیز قرار شد در مرکز پژوهش‌ها و شورای راهبردی شورای شهر با کارشناسان فنی و حرفه‌ای نشست‌های مشترکی برگزار کنیم بیان داشت: مسیرهای جدیدی در این نشست‌ها می‌توانیم پیدا کنیم و آموزش‌های لازم را طراحی کنیم که شهرداری و فنی و حرفه‌ای می‌توانند با همکاری یکدیگر سطح توانمندی و مهارت مردم در موضوعات شهروندی را بالا برد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: در خصوص آموزش‌هایی که منجر به کارآفرینی نیز می‌شود صحبت‌هایی شد و می‌توان در بحث تقویت زنان خانه‌دار و مشاغل خانگی، آموزش دست فروشان و … برنامه ریزی کرد و اگر جامعه هدف مشخص شود قطعاً می‌توانیم به مطلوب برسیم وگرنه برگزاری یک سری کلاس مقدماتی بی هدف دستاوردی به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
شهرداری خرم آباد - فنی و حرفه ای لرستان - تفاهم نامه همکاری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم