انجام ۲۰۴ مورد بازرسی از مراکز عرضه لرستان 

کد خبر: 
۲۵۶۲
قنبریان خبر داد؛

انجام ۲۰۴ مورد بازرسی از مراکز عرضه لرستان 

انجام ۲۰۴ مورد بازرسی از مراکز عرضه لرستان 

مدیرکل استاندارد لرستان از ۲۰۴ مورد بازرسی از مراکز عرضه سطح این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک، مرضیه قنبریان امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۷۸ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی تحت پوشش و تأسیسات گاز پرکنی استان انجام شد.

وی، افزود: در این مدت ۶۹۹ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی استان انجام شد و برای آزمون به آزمایشگاه‌های اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار ارسال شد.

مدیرکل استاندارد لرستان، بیان کرد: علاوه بر نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری در مراکز تولیدی، در راستای کنترل فرآورده‌های توزیع شده در سطح عرضه و سالم سازی بازار مصرف، از ابتدای سال جاری هزار و ۲۰۴ مورد بازرسی از مراکز عرضه سطح استان توسط کارشناسان اداره کل انجام شد.

قنبریان، اظهار داشت: کارشناسان استاندارد با حضور در واحدهای تولیدی اقدام به نمونه برداری تصادفی کالاهای تولید شده می‌کنند، کالاهای نمونه برداری شده مطابق با روش اجرایی مربوطه مورد بررسی و یا آزمون قرار می‌گیرند.

وی، افزود: حضور مدیر کنترل کیفیت در زمان تولید محصول، بازرسی از خط تولید و محل نگهداری مواد اولیه و کنترل مطابقت آن با شرایط استاندارد از جمله مواردی است که در این بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد لرستان، گفت: هدف از بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی نظارت بر عملکرد آنها انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود سبب ایجاد اعتماد مردم به خرید کالاهای داخلی، افزایش صادرات و کاهش ورود بی رویه کالاهای خارجی به کشور می‌شود که به تبع آن افزایش بهره وری و رونق تولید را در پی خواهد داشت.

سارا هدایت/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل استاندارد لرستان - مرضیه قنبریان - بازرسی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم