انتقاد استاندار از ارائه آمارهای غیرواقعی مدیران لرستان به مرکز

کد خبر: 
۴۵۱۸
در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شد؛

انتقاد استاندار از ارائه آمارهای غیرواقعی مدیران لرستان به مرکز

فرهاد زیویار استاندار لرستان

استاندار لرستان از روند ارائه آمارهای غیر واقعی و دقیق مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان به مرکز انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ فرهاد زیویار در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان گفت: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با پیگیری ارائه گزارش وضعیت توسعه استان، توزیع اعتبارات آب روستایی، راه روستایی و محرومیت زدایی و پیگیری پروژه‌های استان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به عنوان دستور کارهای اصلی جلسه برگزار شد.

وی بیان داشت: اعتبارات مربوط به موارد مطرح شده در جلسه امروز از قبل در مجلس شورای اسلامی تصویب و تخصیص یافته و با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته در این زمینه، به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

استاندار لرستان با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به استان، افزود: احصا مشکلات و کمبودهای شهرستان‌ها از نکات مهمی است که فرمانداران باید با همکاری مدیران شهرستانی نسبت به جمع آوری آمار دقیق از آنها ظرف یک هفته اقدام کنند.

زیویار بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان موضوع پیگیری جذب اعتبارات ملی را به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات در دستور کار قرار داده و نسبت به انجام مکاتبات و رایزنی‌های مربوطه تا حصول نتیجه نهایی اقدام کنند.

وی افزود: صدور پروانه و تعیین کاربری تعدادی از واحدهای اقتصادی یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه امروز بود که با کارشناسی و بررسی صورت گرفته با تمدید پروانه یک واحد سفره خانه سنتی موافقت و سه مورد دیگر به منظور رفع اشکال به کارگروه مربوطه عودت داده شد.

استاندار لرستان در ادامه یادآور شد: ایراد وارده بر آمار و ارقام ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه در زمینه احصاء محرومیت‌ها، از دیگر نکات مهم و قابل پیگیری در این جلسه بود که با توجه به لزوم ارائه دقیق و واقعی آمارها، مورد تاکید قرار گرفت.

زیویار با بیان اینکه ارائه آمارها از مشکلات استان باید دقیق باشد، تصریح کرد: به عنوان مثال در زمینه ارائه آمار محرومیت‌ها به مرکز، فقط ۷۰۰ روستا به عنوان مناطق محروم استان به مرکز اعلام شده بود و این در حالی است که این تعداد روستا فقط در یک شهرستان به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: ارائه آمارهای واقعی به مرکز موجب می‌شود کمبودها و مشکلات استان به خوبی دیده شده، قابل پیگیری باشد و این قبیل آمارهای غیر واقعی نه تنها به استان کمک نخواهد کرد بلکه به ضرر مردم نیز خواهد بود، از این رو دستگاه‌های اجرایی استان مکلفند با پیگیری‌های میدانی و دقیق نسبت به جمع آوری آمارهای واقعی و به روز برای لحاظ در بودجه سال ۱۴۰۱ اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - فرهاد زیویار - شورای برنامه ریزی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم