امروز؛ افتتاح قبل از موعد پل روگذر شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد

به همت جهاد قرارگاه خاتم(ص) انجام می‌شود؛
امروز؛ افتتاح قبل از موعد پل روگذر شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد

امروز؛ افتتاح قبل از موعد پل روگذر شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد

پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد در حساس‌ترین منطقه شهر از نظر ترافیکی یعنی خیابان شریعتی به عنوان یکی از شریان‌های اصلی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان روز شنبه ۲۵ فروردین ماه افتتاح می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری زرک به نقل از خبرگزاری بسیج لرستان، پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد در حساس‌ترین منطقه شهر از نظر ترافیکی یعنی خیابان شریعتی به عنوان یکی شریان‌های اصلی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان روز شنبه ۲۵ فروردین ماه افتتاح می‌شود.

 

پروژه‌ای که آن را به عنوان الگوی کار جهادی در نظر می‌گیرند طی قراداد منعقد شده با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در فروردین ماه ۱۴۰۲ کلنگ زنی شد، این پروژه باید ظرف مدت ۱۸ ماه تمام می‌شد، اما خوشبختانه به همت کارکنان و صبوری شهروندان در یک بازه زمانی بسیار کم و طی هشت ماه کار اجرایی قبل از موعد به بهره‌برداری می‌رسد.

 

محمدرضا هادوی مدیرعامل موسسه راه سازه قرارگاه خاتم(ص) در گفت و گو با خبرگزاری بسیج در رابطه با این پروژه گفت:با توجه به طرح توسعه، محدودیت‌ها و کوهستانی بودن خرم آباد قطعا باید به سمت و سوی مدیریت کردن خیابان‌های این شهر حرکت کرد که یکی از راه ها این است که در تقاطع‌ها بتوان با استفاده از پل‌های یک سطحی، دو سطحی و ... ترافیک را هدایت و روان کرد.

 

وی در رابطه با ضرورت احداث پل روگذر در خیابان شریعتی عنوان کرد: در راستای روان شدن مسیر تردد‌ها و ترافیک موجود در خیابان شریعتی خرم آباد، طبق اولویت‌های مد نظر گرفته شده احداث این تقاطع ضروری و جز اولویت‌های شهر به حساب می‌آید چراکه یکی از خیابان‌های پرتردد داخل شهری است و در فصول خاص مسافرانی از خارج استان از طریق این خیابان وارد شهر خرم آباد می‌شوند و یکی از شریان‌های اصلی شهر است بنابراین در تقاطع‌های اصلی مانند خیابان شریعتی قطعا باید به دنبال پل‌های روگذر باشیم.

 

مدیرعامل موسسه راه سازه قرارگاه خاتم(ص) افزود: یکی از مزایای روگذر این است که در این مسیر محل تردد‌ها به صورت دوربرگردان، چپ گرد، راست گرد و به صورت مستقیم از میدان امام خمینی (ره) به سمت کوی فلسطین ایجاد شده است و باید به این نکته مهم توجه کرد که آثار باستانی سنگ نوشته در فاصله بسیار کمی از این پروژه قرار دارد و اگر به جای روگذر، زیرگذر احداث می‌شد محدودیت‌ها و مشکلاتی را به وجود می‌آورد و با توجه به اختلاف سطح و مبلمان شهری می‌توان یک دید خرم آباد شناسی داشته باشیم.

 

وی در رابطه با نوع سازه این پروژه افزود: این پروژه ترکیبی از سازه‌های بتونی و فلزی است و براساس جانمایی نقشه سازه که مدنظر گرفته شد، طول این روگذر ۳۷۰ متر با پنج نقطه حفاری به عنوان فونداسیون سازه و با اوج ارتفاعی ۶ و نیم متر است که از زیر آن تردد صورت می‌گیرد و شیب پروژه ۷.۹ درصد، عرض تمام شده به صورت مایل ۱۶.۲۰متر و به صورت عمود ۱۵.۲۵ متر است، در هر باند دو لاین رفت و دو لاین برگشت داریم که هر لاین ۷.۱۰ متر است.  

 

هادوی در زمینه مقدار اعتبار برای احداث این پروژه اظهار داشت: اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه ۱۵۰ میلیارد تومان بود ما در این پروژه مهندسی ارزش و مدیریت هزینه را ملاک قرار دادیم، برای مثال در طراحی۴۶ حفاری شمع در نظر گرفته شده بود که این مقدار به ۲۶ عدد کاهش پیدا کرد و در زمینه‌های دیگر رویکرد مهندسی ارزش مورد توجه قرار گرفت و کنترل هزینه انجام شد و در این پروژه دو شیفت کار انجام شد و هزینه‌های طولانی شدن پروژه و هزینه‌های دیگر کاهش پیدا کرد که در این راستا تاکنون مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح هزینه شده است.

 

وی گفت: در این پروژه سعی ما بر این بود که مدیریت منابع انسانی را انجام دهیم و باتوجه به اینکه پروژه شهری است باید نیرو‌ها را براساس تخصص و نیاز تعریف کنیم. که در روند احداث این روگذر حدود ۶۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت بودند و به صورت غیر مستقیم افراد زیادی در این پروژه ما را همراهی کردند.

 

مدیرعامل موسسه راه سازه قرارگاه خاتم(ص) افزود: یکی از افتخارات و ویژگی‌های این پروژه بومی‌سازی کارکنان است، قرارگاه خاتم با توجه علم و دانش روز از ظرفیت‌های مختلف مناطق استفاده می‌کند و در پروژه‌های گوناگون از نیرو‌های بومی بهره می‌برد و و افرادی که در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف دانشگاه را به اتمام می‌رسانند را فراخوانی کردند برای اینکه در کنار افراد باتجربه آنچه را که وجود دارد به عنوان یک علم تجربی بیاموزند و از آن‌ها به عنوان ظرفیت برای هر استانی استفاده می‌کنند و این افراد از نوع روش اجرا، تخصص و طراحی با موضوعات فنی یک مهندس زبده و کاردیده آشنا شدند، در این مجموعه ما در زمینه طراحی، مشاور، آزمایشگاه، مدیریت و ... از متخصصان شهر خرم آباد و استان لرستان استفاده کردیم.  

 

وی خاطر نشان کرد: در این پروژه در همه زمینه‌های تخصصی از افراد بومی استان استفاده شد و با علم و فن بروز و کارکنان صد درصد بومی به اتمام رسید.

هادوی در رابطه با استاندارد سازی این پروژه خاطر نشان کرد: باتوجه به عرض باند، مسیر روان و شیبی که برای پروژه در نظرگرفته شده مسیر ایمنی و روانی وجود دارد، محفاظ‌هایی از طرفین نیز در نظر گرفته شده و ایمنی دیواره‌ی موجود با توجه به ارتفاع رعایت شده و در وسط پروژه نیز ایمنی در نظر گرفته شده است و سعی شده پایین روگذر با مسیر‌هایی در منطقه که تردد صورت می‌گیرد هم خوانی داشته باشد و وضعیت مسیر مستقیم، چپ گرد، راست گرد و دوربرگردان‌ها هم مسیر و ایمنی خوبی دارند.و در اجرای این طرح ایمنی خوبی حاکم بود که به لطف خدا این پروژه بدون هیچ گونه حادثه و اتفاق ناگوار و تلخی به سرانجام رسید.

 

وی گفت: در قسمت پایین تمام پل‌هایی که به عنوان روگذر ساخته می‌شود می‌توان مسیر را برای تردد طراحی کرد که از بعضی‌ها از آن‌ها به عنوان پارکینگ و منبعی برای درآمد مازاد استفاده می‌کنند، ما در این جا چشم به این مورد درآمدی نداشتیم و از قسمت پایین این پروژه به عنوان فضای سبز برای زیبایی استفاده شد.

 

 

مدیرعامل موسسه راه سازه قرارگاه خاتم(ص) در رابطه فیلم پخش شده در فضای مجازی در رابطه با برخورد یک ماشین سنگین با روگذر عنوان کرد: در این پروژه چهار دهانه داریم که یکی از آن‌ها به سمت سنگ نوشته است، سعی کردیم ماشین‌های سبک و داخل شهری از دوربرگردان این روگذر استفاده کنند، برای محدودیت‌ها همیشه راهنما وجود دارد و برای ماشین‌های سنگین با ارتفاع بالا محدودیت‌هایی در ارتفاع داریم و این قضیه علامت گذاری شده ،متاسفانه راننده مورد نظر به علائم و راهنما توجه نکرده و دچار اشتباه شد که انعکاس‌های خلاف واقع و قضاوت‌های اشتباه از این موضوع صورت گرفته است.

 

هادوی در رابطه با وضعیت مغازه های مجاور پروژه گفت: قطعا روند ساخت پروژه‌های شهری چون محصور شده است و مسدود شدنهایی در پی دارد، قطعادر بازه کوتاه مدت کسادی بازاری در پی دارد که پیشنهاد شد شهرداری عوارض یک ساله مغازه داران حاشیه پروژه را نگیرند و امیدواریم اجرایی شود.

 

مدیرعامل موسسه راه سازه قرارگاه خاتم(ص) با اشاره به اینکه مردم خرم آباد نجیب و قدر شناس هستند و همین رفتار خوب مردم سبب ماندگاری بیشتر قرار گاه خاتم(ص) در لرستان شده است گفت: بنا است هم زمان باافتتاح این پروژه، کلنگ زنی پروزه تقاطع دو سطح امام رضا را در ابتدای ۶۰ متری داشته باشیم.

 

 وی در پایان گفت: ویژگی خاص این پروژه همدلی مجموعه مدیران استان در سطوح مختلف تا مشاوران و حوزه های امنیتی و ادارات و رسانه ها بود که جای تشکر دارد.

پایان پیام/

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو


 

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم