اقدامات مقابله با کرونا نباید کم شود

کد خبر: 
۱۰۹۸
معاون استاندار:

اقدامات مقابله با کرونا نباید کم شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: اقدامات در زمینه مقابله با بیماری کرونا نباید کم شود.

به گزارش خبرنگار زرك؛ محمود ثميني كه در نخستين کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده در سال ۹۹ سخن می‌گفت، با تبریک روز و هفته کارگر و معلم به زحمت‌کشان عرصه علم و صنعت گفت: در شرایطی که بیماری کرونا فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را موجب گردیده، فرهنگ غنی مردم استان باعث شد تا وفاق و همدلی کم نشده و در قالب کمک‌های مردمی، خیرین و انجمن های مردم نهاد خود را نشان دهد که امری خداپسندانه و قابل تقدیر است.

وي با اشاره به نامگذاری سال جدید به سال «جهش تولید» اظهار داشت: با وجود آنکه بیماری کرونا خسارات بسیاری بر اقتصاد دنیا وارد آورد، با همکاری خوب تولیدکنندگان، صنعتگران، کسبه، بازاریان و مردم، تولید در استان مغفول نماند و در قالب تهیه مایحتاج اولیه مردم مانند ماسک، دستکش، الکل و سایر اقلام بهداشتی به فعالیت خود ادامه داد که نشان از اهمیت سلامت جامعه دارد.

معاون استاندار لرستان با تقدیر از اطلاع رسانی و فرهنگ سازی خوب در شرایط کنونی تصریح کرد: صدا و سیما، اصحاب رسانه، خبرنگاران و فضای مجازی عملکرد خوبی با توجه به شیوع بیماری کرونا انجام دادند و اکنون که به گواه آمارها هنوز خطر این ویروس در جامعه احساس می‌شود، انتظار می‌رود اقدامات مردم و دستگاه‌های اجرایی کم نشده و با قدرت بیشتر تا شکست کرونا ادامه داشته باشد.

ثميني در ادامه خاطرنشان کرد: به همت مردم، خیرین و انجمن‌های مردم نهاد اقدامات مهمی در زمینه آگاهی بخشی به جامعه و تأمین مایحتاج اولیه اقشار آسیب‌پذیر صورت گرفته و ستاد مشارکت‌های اجتماعی به خوبی حمایت و ساماندهی این کمک‌ها را به انجام رسانده است.

وي با تقدیر از زحمات مسئولان، دست اندرکاران و همکاری خوب مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مقابله با بیماری کرونا بیان داشت: ضرورت گزارش تحلیلی جامع مبتنی بر مبانی نظری و شواهد میدانی از آثار اجتماعی بیماری کرونا و پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و امنیتی آن تهیه شود تا مبنای فکری همه دستگاه‌ها برای طراحی مداخله این پدیده قرار گیرد.

معاون استاندار لرستان با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی گفت: کمیته اطلاع‌رسانی کرونا (اداره کل ارشاد اسلامی ـ صدا و سیما) تمهیدات لازم را جهت انعکاس عملکرد دستگاه‌های اجرایی، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در امر مقابله با کرونا را به نحو شایسته در رسانه‌‌های جمعی به ویژه صدا و سیما به عمل آورند.

ثمینی با توصیه به دستگاه‌های اجرایی بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی اعم از خیرین، سازمان‌های مردم نهاد و مانند آن به ویژه در زمینه رفع مشکلات معیشتی و نیازهای اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر بیان کرد: ضرورت ارائه آموزش و مشاوره‌های لازم به خانواده‌ها برای ارتقای مهارت‌های ارتباطی و تاب‌آوری در شرایط کرونایی با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر احتمال تداوم مشکل بیماری کرونا برای آینده، امری بدیهی است.

وي، تعیین گروه‌های آسیب‌پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی را خواستار شد و افزود: استفاده از ظرفیت خیرین سلامت جامعه جهت تأمین هزینه‌های درمانی و ظرفیت بسیج جامعه پزشکی جهت پاسخگویی به نیازهای درمانی این افراد و خانواده‌های آنان در دستور کار قرار گیرد.

تهیه بانک اطلاعاتی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه توسط دستگاه‌های مرتبط و ارسال به دبیرخانه کارگروه از دیگر نکاتی بود که ثمینی بر آن تأکید کرد و عنوان داشت: سازمان بهزیستی گزارش جامعی از خشونت خانگی در ایام کرونا تهیه و به دبیرخانه کارگروه ارسال کند.

 وی در پایان اظهار کرد: ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه‌نشین مرکز استان و خدمات‌رسانی به نیازمندان مد نظر قرار گیرد./

 

برچسب‌ها: 
استانداري لرستان - محمود ثميني - ويروس كرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم