افزایش ۴کیلوگرمی سرانه مصرف ماهی در لرستان 

کد خبر: 
۲۳۷۶
مدیرکل شیلات استان خبر داد؛

افزایش ۴کیلوگرمی سرانه مصرف ماهی در لرستان 

افزایش 4کیلوگرمی سرانه مصرف ماهی در لرستان 

مدیرکل شیلات لرستان از افزایش سرانه مصرف ماهی در این استان از چهار به هشت کیلوگرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ کیارش بیرانوند امروز پنجشنبه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: سرانه مصرف ماهي در لرستان طی سال ۹۳ حدود ۴.۲ كيلوگرم بود كه با ارائه آموزش‌ و برگزاري جشنواره طبخ غذاهاي دريايي اكنون به هشت كيلوگرم رسيده است.

وی با بیان اینکه امسال از ۶۰۰ مزرعه پرورش ماهی در لرستان ۳۰هزار تن ماهی تولید خواهد شد، تصریح کرد: سال ۹۳ ميزان توليد ماهي استان ۱۶ هزار تن بود كه اكنون به ۳۰ هزار تن رسيده است که با توليد هر پنج تُن ماهي سردآبي يك شغل به صورت مستقيم و ۲ شغل غيرمستقيم ايجاد مي‌شود.

مدیرکل شیلات لرستان خاطرنشان کرد: اين استان با توجه به منابع آبي و سدهاي موجود ظرفيت توليد ۱۰ هزار تن ماهي در قفس را دارد. 

بيرانوند در ادامه از پرورش ماهيان خاويار در شهرستان‌هاي بروجرد، ازنا، پلدختر و دورود خبر داد و گفت: باتوجه به ظرفيت‌هاي موجود، لرستان مي‌تواند به قطب توليد ماهيان خاويار ايران تبديل شود.

وي، ظرفيت كنوني ماهي خاويار لرستان را يك‌هزار تُن عنوان كرد و افزود:‌ فاز نخست مجتمع توليد خاويار در شهرستان پلدختر با ظرفيت ۶۰۰ تن گوشت و ۱۰ تن خاويار در سال افتتاح شده است و زيرساخت‌هاي فاز دوم آن نيز در آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.

مديركل شيلات لرستان اضافه كرد: مطالعات ساخت چندين مجتمع در شهرستان‌هاي پلدختر، كوهدشت و رومشكان به زودي پايان مي‌رسد كه با اجرایی شدن اين طرح‌ها مي‌توان ۲۰ هزار تن ماهي خاويار در استان توليد كرد.

نسرین مرادی/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل شیلات لرستان - کیارش بیرانوند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم