افزایش ۷۰ درصدی هزینه‌های درمان بیمه سلامت

کد خبر: 
۴۴۰۷
مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد:

افزایش ۷۰ درصدی هزینه‌های درمان بیمه سلامت

شاهدخت فتحی بیرانوند مدیرکل بیمه سلامت لرستان

مدیرکل بیمه سلامت لرستان از افزایش ۷۰ درصدی هزینه‌های درمان بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ شاهدخت فتحی بیرانوند شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با اجرایی شدن طرح صندوق بیمه همگانی، ۲۷۰ هزار لرستانی صاحب دفترچه رایگان شدند، اظهارکرد: بیمه همگانی در اصل موضوع برای کسانی بود که بضاعت مالی نداشتند، لذا برای رسیدن به این مهم در سال ۹۶ موضوع ارزیابی وُسع مطرح شد و افرادی که تمکن مالی داشتند، از این صندوق حذف شدند.

وی در خصوص چگونگی حذف افراد از صندوق بیمه همگانی ادامه داد: آزمون وُسع و اطلاعات سامانه یارانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مبنای شناسایی افراد دارای تمکن مالی شد.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، طرح ارزیابی وُسع، منتفی و افراد مجددا برای گرفتن دفترچه صندوق بیمه همگانی ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: طبق آمار ۲۰۶ هزار لرستانی در صندوق بیمه همگانی عضو هستند و دفترچه رایگان دارند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان خاطرنشان کرد: براساس قانون و مسائل بودجه، افرادی که دفترچه رایگان داشتند، می‌توانستند فقط به مراکز خدمات دولتی دانشگاهی بروند که این مشکل نیز برطرف شد.

وی از اجرایی شدن بسته نظام ارجاع خانواده در لرستان از تابستان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: طرح پزشک خانواده دارای مزایای منحصر به فردی است، به طوری که شهروندی که در صندوق بیمه همگانی دفترچه دارد می‌تواند یک پزشک خانواده داشته باشد و این پزشک به عنوان مشاوری امین از تمام آزمایش‌ها، سوابق و بیماری‌های افراد مطلع است و گاه می‌تواند بیماری‌های همچون دیابت و فشار خون را قبل از تاثیرات منفی آن بر بدن شناسایی کند.

فتحی بیرانوند اجرای طرح پزشک خانواده را در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر دست عادلانه تمام افراد به بیمه سلامت و توسعه پوشش خدمات بیمه‌ای دانست و بیان کرد: در طرح پزشک خانواده، پزشکی که جمعیتی به او منتسب می‌شود، به ازای هر فرد ۷۵۰۰ تومان به پزشک داده می‌شود. از طرفی بیمار نیز می‌تواند با پرداخت ۶ هزار تومان توسط پزشک عمومی ویزیت شود و در بخش خصوصی فرانشیر مصوب پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه یک میلیون و صد هزار بیمه شده زیر چتر بیمه سلامت استان هستند، گسترش خدمات غیرحضوری را از اولویت‌ها و فعالیت‌های این اداره‌کل برشمرد و عنوان کرد: در حال حاضر هر فرد می‌تواند به صورت غیرحضوری در صندوق بیمه سلامت همگانی، دفترچه خود را تمدید کند.

وی با اشاره به اینکه کرونا باعث افزایش هزینه‌های بیمه سلامت لرستان شد، ادامه داد: در سال‌جاری ۷۰ درصد هزینه‌های بیمه سلامت افزایش پیدا کرده و این در حالی است که ۹۰ درصد داروهای کرونا و هزینه‌های مربوط به سی‌تی‌اسکن و پی‌سی‌آر هزینه‌هایی است که به بیمه متحمل شد، چراکه هر فردی که به کرونا مبتلا می‌شود حداقل دو بار باید سی‌تی‌اسکن انجام دهد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل بیمه سلامت لرستان - شاهدخت فتحی بیرانوند - دیابت - کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم