افزایش ۳۹ درصدی مصرف گاز طبیعی در لرستان

کد خبر: 
۲۲۹۲
مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد؛

افزایش ۳۹ درصدی مصرف گاز طبیعی در لرستان

کرم گودرزی مدیرعامل شرکت گاز لرستان

مدیرعامل شرکت  گاز لرستان از افزایش ۳۹ درصدی مصرف گاز طبیعی در هفت ماهه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ کرم گودرزی امروز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: بیش از یک میلیارد و ۴۱میلیون مترمکعب گاز از ابتدای امسال تاکنون در بخش‌های صنعتی، تجاری و خانگی لرستان مصرف شده است.

وی با اشاره به مصرف ۳۰۵ میلیون متر مکعب گاز در بخش نیروگاهی لرستان، بیان کرد: امسال میزان مصرف بخش نیروگاهی استان به دلیل گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد دارای رشد ۶۱۶ درصدی میزان مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ با مصرف گاز  ۴۹.۵ میلیون متر مکعب بوده است، مصرف بخش نیروگاهی ۲۹.۳درصد مصرف کل استان را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با ارائه میزان مصرف گاز در بخش‌های دیگر مشترکان شرکت، اظهار داشت: بخش خانگی با ۳۶۶ میلیون مترمکعب بیشترین میزان مصرف گاز را به خود اختصاص داده و در حوزه صنعتی ۲۴۵ میلیون متر مکعب، جایگاه‌های CNG استان ۸۱ میلیون متر مکعب، بخش آموزشی هفت میلیون و تجاری ۲۵ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است.

گودرزی با اشاره به توسعه‌های انجام شده در بخش گازرسانی به صنایع در سطح استان تصریح کرد: با گازرسانی به صنایعی از جمله تاسیسات نفتی شهید سیفی آسار، کارخانه عظیم خودرو، شهرک صنعتی و مینی پالایشگاه پلدختر در سال‌جاری مصرف بخش صنعتی نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۲ درصدی بوده است.
وی در ادامه افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا مصرف بخش‌های آموزشی و مذهبی استان کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در پایان تصریح کرد: با توجه به شروع فصل سرد سال این شرکت اقدام به راه اندازی کمپین «نه به مرگ خاموش»  جهت کاهش مسمومیت و مرگ ناشی از استنشاق گاز منوکسید کربن نموده است.

گودرزی از هم استانی‌های عزیز خواست با صرفه جویی در مصرف گاز و رعایت نکات و الزامات ایمنی باعث سالی ایمن و بدور از حوادث ناگوار شوند و در صورت هرگونه موارد مرتبط با گاز به صورت غیرحضوری و با شماره تلفن ۱۹۴ شرکت که بصورت ۲۴ فعالیت دارند تماس برقرار نمایند.

علی علم/

 

برچسب‌ها: 
شرکت گاز لرستان - کرم گودرزی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم