افزایش ۱۲درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های لرستان

کد خبر: 
۳۹۵۹
در دو ماهه نخست امسال؛

افزایش ۱۲درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های لرستان

افزایش ۱۲درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از افزایش ۱۲ درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای تولید مرغ گوشتی این استان در دو ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ اسفندیار حسنی‌مقدم در جلسه هماهنگی مسائل حوزه کشاورزی با اعلام این خبر گفت: در دو ماهه نخست سال جاری تعداد ٧ میلیون و ۵۳۸ هزار قطعه در واحدهای مرغ گوشتی استان با تولید ١٢٨٠٠ تن گوشت مرغ، جوجه ریزی شده است که در مقایسه با دو ماهه اول سال ١٣٩٩ به تعداد ۶ میلیون و ٧٢٨ هزار قطعه میزان ١٢ درصد افزایش تولید و رشد نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم معاینه فنی، تأمین سوخت و بررسی میزان ریزش کمباین‌ها افزود: کمباین داران با نرخ مصوب اقدام به برداشت محصولات استان کنند و تا برداشت کامل محصولات نباید از منطقه خارج شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: تاکنون ۲۲ هزار و ۴۰ تن گندم و ۳۲۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.

حسنی‌مقدم تصریح کرد: با توجه به کاهش ۴۰ درصدی بارندگی و ۵۰ درصد کاهش آب سدها، رعایت الگوی کشت ضروری است و کسانی که الگو را رعایت نکنند به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد.

وی همچنین بر لزوم توجه به هرس، تغذیه مناسب، درست کردن سامانه‌های آبگیر و آبیاری تکمیلی باغات احداث شده در اراضی شیبدار، مشارکت همه زیر بخش‌های کشاورزی در مهار آتش سوزی‌های احتمالی در منابع طبیعی و مراتع، اجرای احکام قطعی ساخت و سازهای غیرمجاز، اطلاع‌رسانی و ترویج عدم آتش زدن پس چر مزارع، نظارت بر خرید گندم، بذر گواهی شده، بذر مرغوب و بذر خود مصرفی، تأمین اعتبار خرید دام مازاد عشایر بر اساس دستورالعمل ابلاغی کشتار و بسته بندی گوشت دام عشایر در استان، تعامل شهرستان‌های استان در تأمین به موقع مرغ مصرفی مردم تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سازمان جهاد کشاورزی لرستان - جوجه ریزی - اسفندیار حسنی مقدم

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم