افزایش آمار ابتلا به کرونا در لرستان

کد خبر: 
۴۱۰۸
معاون استاندار لرستان خبر داد؛

افزایش آمار ابتلا به کرونا در لرستان

محمود ثمینی معاون استاندار لرستان

معاون استاندار لرستان از افزایش آمار ابتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۵ شهر استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ محمود ثمینی امروز شنبه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت، شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، سلسله، دلفان و پلدختر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های الیگودرز، دورود، ازنا و چگنی در وضعیت نارنجی و شهرستان رومشکان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی مبتلایان به کرونا در سطح استان در حال افزایش هستند و وضعیت در استان شکننده است که در صورت ادامه این روند شرایط در هفته‌های آتی بدتر خواهد شد، بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات بیش از پیش ضرورت پیدا می‌کند.

ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون

معاون استاندار لرستان با تاکید بر تسریع در روند واکسیناسیون افزود: در جلسه امروز مقرر شد دستگاه‌های اجرایی استان همکاری‌های لازم را با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه اجرای واکسیناسیون داشته باشد تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌های بیشتر، سرعت در واکسیناسیون افراد دارای شرایط را افزایش داد و در ادامه شاهد کاهش تعداد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا باشیم.

ثمینی عنوان کرد: تشدید مراقبت‌ها در اماکن عمومی مانند تالارهای پذیرایی بسیار ضروری بوده و لازم است این اماکن بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا فعالیت کنند و نظارت‌های دوره‌ای نیز توسط نهادهای ذیربط صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز مطرح شد، قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون آموزگاران و اساتید دانشگاه را در کنار بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دهند و با توجه به این موضوع لازم است از هم اکنون پیش‌بینی‌ها برای واکسیناسیون این قشر جامعه مد نظر قرار گیرد.

معاون استاندار لرستان یادآور شد: از هم استانی‌های محترم می‌خواهیم کمافی السابق نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند و از حضور در تجمعات، پارک‌ها، بوستان‌ها و آرامستان ها خودداری کنند تا بتوانیم در جهت مهار ویروس و بازگشت به شرایط عادی موفق باشیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - محمود ثمینی - کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم