افت سطح آب زیرزمینی در ۴ شهر لرستان

کد خبر: 
۲۸۱۷
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان مطرح کرد:

افت سطح آب زیرزمینی در ۴ شهر لرستان

افت سطح آب زیرزمینی در ۴ شهر لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: نتایج حاصل از هیدروگراف تراز آب زیرزمینی در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، دورود و اشترینان بیشترین افت را در بین شهرستان‌های استان نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ داریوش حسن نژاد در کمیته مشترک آب و کشاورزی با تاکید بر اینکه تعیین الگوی کشت برای کشاورزی به دلیل محدودیت منابع آب زیرزمینی و سطحی در استان صورت می‌گیرد، افزود: نتایج حاصل از هیدروگراف تراز آب زیرزمینی در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، دورود و اشترینان بیشترین افت را در بین شهرستان‌های استان نشان می‌دهد که این شدت افت بسیار نگران کننده است.

وی یادآور شد: این وضع اگر ادامه داشته باشد در آینده‌ای نزدیک مانند کوهدشت شاهد ممنوعیت این مناطق خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: به منظور ممانعت از اضافه برداشت از چاه‌های مجاز و غیرمجاز توسط افراد خاطی علاوه بر پرداخت جرایم اضافه برداشت، در تمدید پروانه چاه نیز محدودیت‌های ایجاد خواهد شد.

حسن نژاد افزود: همچنین طبق دستور العمل الگوی کشت، کشاورزان هم استانی موظف به رعایت الگوی کشت ارائه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی بوده و شرکت آب منطقه‌ای لرستان تعهدی در خصوص تأمین آب کسانی که الگو کشت را رعایت نکند ندارد و با افرادی که با کاشت و برداشت بی‌رویه برنج، سیب‌زمینی و دیگر محصولاتی از این قبیل منجر به خسارات جبران ناپذیر به سفره‌های آب زیر زمینی شوند مطابق قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
افت آب زیرزمینی - هیدروگراف تراز آب زیرزمینی - اقتصادی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم