افتتاح ۸ طرح راهداری در خرم‌آباد

کد خبر: 
۴۳۰۱
همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

افتتاح ۸ طرح راهداری در خرم‌آباد

افتتاح ۸ طرح راهداری در خرم‌آباد

همزمان با سومین روز هفته دولت، هشت پروژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در شهرستان خرم‌آباد با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «جعفر طولابی» فرماندار شهرستان خرم‌آباد در آیین افتتاح این طرح‌ها که در محل پل روستای «پیرجد پایین» برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۵۳ طرح و پروژه مختلف عمرانی، اقتصادی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۱۶۹ میلیارد تومان در شهرستان خرم‌آباد به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به طرح‌های بازسازی سیل فروردین ۹۸ در خرم‌آباد گفت: با توجه به اینکه در جریان سیل خسارات زیادی به راه‌ها و ابنیه فنی محورهای اصلی و روستایی شهرستان وارد شد با پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه بازسازی به‌ویژه درخشش راهداری لرستان، موفق شدیم با کمک اعتبارات ستاد بحران ۵۰ پروژه شهری و روستایی را با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان با تخصیص ۱۰۰درصد به بهره‌برداری برسانیم.

فرماندار خرم‌آباد ادامه داد: ساخت پل جدید پیرجد هم یکی از این پروژه‌هاست که برای نخستین‌بار با تلاش مجموعه راهداری و پیگیری و همکاری دهیاری به عنوان یک راه ارتباطی روستایی و عشایری اجرا شد و نقش موثری در تردد منطقه دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خرم‌آباد نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته دولت گفت: امروز هشت پروژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در مرکز استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

هدایت فلاح‌پوری افزود: از این پروژه‌ها احداث پل‌های پیرجد پایین، کیکمدر، رضاآباد و تعمیر و مرمت پل‌های ناصروند و چم‌سنگر با استفاده از اعتبارات ماده ۱۰سیل و مابقی پروژه‌ها شامل: احداث روشنایی نقطه‌ای کمربندی جنوبی، روکش آسفالت محور خرم‌آباد سپیددشت و احداث زیرگذر رازان با اعتبارات عمرانی سال‌جاری ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده که در حین اجرا ۱۴۵ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

وی با اشاره به مشخصات فنی پل پیرجد گفت: این پل در بخش مرکزی شهرستان خرم‌آباد با هدف برقراری راه ارتباطی روستای پیرجد پایین احداث شده است که به صورت بتنی با ۳ دهانه در مجموع به طول ۲۴ متر و عرض ۵.۷۰ متر و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

عکس و خبر: سعیده خورشیدوند/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان - هفته دولت - خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم