افتتاح ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی همزمان در سطح لرستان

کد خبر: 
۶۱۸۳
مدیرعامل شرکت برق لرستان؛

افتتاح ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی همزمان در سطح لرستان

افتتاح ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی همزمان در سطح لرستان

مدیرعامل شرکت برق لرستان ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: در دهه مبارک فجر ۲۰۰ نیروگاه ۵ کیلوواتی خورشیدی به صورت همزمان افتتاح گردید.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک از روابط عمومی شرکت برق استان لرستان، «مهندس مهران امیری» گفت: بر اساس تفاهم نامه فی‌مابین شرکت توزیع برق استان و سازمان بسیج سازندگی و در راستای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه تعداد ۲۰۰ نیروگاه ۵ کیلوواتی خورشیدی در سطح استان افتتاح و به شبکه برق سراسری متصل گردید.

وی افزود: برای اجرای این طرح، تسهیلات به صورت وام قرض الحسنه برای هر متقاضی به مبلغ ۱۱۵ میلیون تومان با بازپرداخت ۷ ساله برای هر نیروگاه توسط بسیج سازندگی به مشترک پرداخت شد که در مجموع اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه گردید.

در ادامه مهندس اسکندری معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ گفت: از مزایای این طرح می‌توان به قرارداد ۲۰ ساله خرید تضمینی برق اشاره نمود که بعد از ۳ سال علاوه بر پرداخت اقساط وام به سوددهی رسیده می‌شود و می‌تواند منبع درآمدی برای خانوار محسوب گردد.

وی در پایان گفت: با اتصال این نیروگاهها به شبکه برق استان، سهم تولید انرژی خورشیدی در استان به تعداد ۴۷۰ نیروگاه با ظرفیت ۲۸۵۰ کیلو وات رسیده است که در زمان پیک بار کمک شایانی به تامین انرژی مصرفی مشترکین می نماید.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
۲۰۰ نیروگاه خورشیدی - شرکت برق لرستان - مهران امیری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم