افتتاح واحد گلخانه‌ای هیدروپونیک دلفان

کد خبر: 
۶۱۰۵
مدیر جهاد کشاورزی دلفان:

افتتاح واحد گلخانه‌ای هیدروپونیک دلفان

افتتاح واحد گلخانه‌ای هیدروپونیک دلفان

همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، بهره برداری از یک واحد گلخانه‌ای هیدروپونیک ( آب کشت) روز دوشنبه در روستای "کلوار" بخش ایتیوند شهرستان دلفان آغاز شد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، مدیر جهاد کشاورزی دلفان در حاشیه آئین بهره برداری این طرح گفت: این واحد گلخانه‌ای در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متربع و اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال احداث شده که سهم تسهیلات بانکی از این مبلغ ۴۳ میلیارد ریال بوده است.

به گفته سید سعید حسینی تولید سالانه این طرح ۵۰۰ تن انواع محصول گلخانه‌ای است و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال هشت نفر به صورت مستقیم فراهم شد.

وی با بیان اینکه این دومین واحد گلخانه‌ای هیدروپونیک شهرستان دلفان است افزود: یک واحد دیگر نیز در دست ساخت است و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که با افتتاح آن تولید محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان به هزار و ۵۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

حسینی با بیان اینکه دلفان شرایط مناسبی برای توسعه کشت گلخانه هیدروپونیک دارد ادامه داد: توسعه این واحدها از رویکردهای جهاد کشاورزی است و دولت تسهیلات خوبی از محل بند الف تبصره ۱۸ (تسهیلات اشتغال) برای این امر اختصاص داده است و از سرمایه گذاران این بخش حمایت می کند.

مدیر جهاد کشاورزی دلفان با بیان اینکه با اجرای طرح‌های گلخانه ای هیدروپونیک در مصرف آب صرفه جویی می‌شود تصریح کرد: استفاده از روش‌های نوین، علاوه بر ارزش افزوده برای کشاورز موجب حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از زمین کشاورزی می‌شود و نسبت به کشاورزی سنتی مزایای فراوانی دارد.

کشت هیدروپونیک یا آب‌کشت، شیوه کشت گیاه بدون خاک می‌باشد که در این نوع، متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه‌گیری کرده و به جای خاک با استفاده از آبی که به گیاه داده می‌شود با افزودن عناصر ریزمغذی و درشت‌مغذی و نگه‌داشتن گیاه توسط مواد نگهدارنده بی‌اثر عملا نیاز به خاک را منتفی می‌کنند.

شهرستان دلفان با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان لرستان واقع شده است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
گلخانه هیدروپونیک - کشت آبی - جهاد کشاورزی - دلفان - سعید حسینی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم