افتتاح نخستین مرکز «سورتینگ» در لرستان

کد خبر: 
۵۷۸۳
با حضور معاون اقتصادی استاندار صورت گرفت؛

افتتاح نخستین مرکز «سورتینگ» در لرستان

افتتاح نخستین مرکز «سورتینگ» در لرستان

نخستین مرکز نگهداری و بسته‌بندی محصولات صادراتی باغی و گلخانه‌ای (سورتینگ) لرستان با اعتبار اولیه ۷ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری زرک، نخستین مرکز نگهداری و بسته‌بندی (سورتینگ) محصولات صادراتی باغی و گلخانه‌ای لرستان با ظرفیت پنج هزار تن در سال و چهار تا پنج میلیون دلار بازگشت ارز به کشور امروز پنج‌شنبه هفتم دی در خرم‌آباد افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در این مراسم اعتبار اولیه برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح را هفت میلیارد تومان عنوان کرد.

وی راه‌اندازی این مرکز را از نیازهای بسیار جدی زنجیره ارزش کشاورزی و اقتصاد استان دانست و افزود: سردخانه کارخانه شیر پگاه نیز برای این مجموعه واگذار شده است.

سیروس ابراهیمی اظهار داشت: لرستان بهترین اقلیم و تنوع محصولات کشاورزی را دارد اما خلاهای زیرساختی باعث تلف شدن سرمایه مردم شده که وجود مجموعه‌هایی نظیر این واحد ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به صادرات محصولات این واحد به دو کشور امارات و عمان تصریح کرد: بازار این کشورها استانداردهای بالایی در دنیا دارد که نشانگر کیفیت و سطح بالای فعالیت این واحد صادراتی استان است و باید زنجیره های ارزش افزوده بخش صادراتی لرستان تکمیل و قدم‌های بهتری برداشته شود.

ابراهیمی صدور مجوز پایانه صادراتی لرستان را از اقدامات موفق در این زمینه دانست و ادامه داد: با راه اندازی مرکز نگهداری و بسته‌بندی محصولات باغی و گلخانه‌ای استان برای ۳۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

پایان پیام/

برچسب‌ها: 
محصولات صادراتی - باغی و گلخانه‌ ای - سورتینگ - استانداری - سیروس ابراهیمی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم