افتتاح موزه اسناد و مفاخر تربیت معلم در خرم‌آباد

کد خبر: 
۴۳۸۱
با حضور معاون دانشگاه فرهنگیان کشور صورت گرفت؛

افتتاح موزه اسناد و مفاخر تربیت معلم در خرم‌آباد

افتتاح موزه اسناد و مفاخر تربیت معلم در خرم‌آباد

پنجمین موزه تخصصی دانشگاه فرهنگیان کشور با عنوان «موزه اسناد و مفاخر تربیت معلم لرستان» روز چهارشنبه با حضور علی باقر طاهری‌نیا معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه در مرکز لرستان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ علی باقر طاهری نیا در این آیین گفت: از هشت موزه فعال تخصصی دانشگاهی در کشور پنج مورد توسط دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: با پیشرفت جوامع بشری کارکردهای موزه از نمایش به جنبه‌های آموزشی، پژوهشی و اجتماعی توسعه یافته و یکی از تجارب جوامع در گذشته تاسیس موزه‌های تخصصی و دانشگاهی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: به واسطه ۱۰۰ سال تجربه تاریخ معلمی در کشور و برگزاری سلسله برنامه‌های نکوداشت، تاسیس موزه‌های تخصصی تربیت معلم در دستور کار قرار گرفت که امروز پنجمین موزه تخصصی دانشگاه فرهنگیان استان‌ها در لرستان بهره‌برداری شد.

طاهری نیا با اشاره به اینکه موزه‌های دانشگاهی با کارکرد فرهنگی در خدمت آموزش و پژوهش هستند افزود: در این موزه‌ها مجموعه‌ای از اسناد، مفاخر، تجهیزات و فناوری‌های آموزشی به نمایش درآمده است که فرصت بسیار خوبی برای انجام پژوهش‌های تخصصی در حوزه تربیت معلم و بازخوانی تجارب گذشتگان هستند.

به گفته علی باقر طاهری نیا بخشی از این موزه به شهدای گرانقدر تربیت معلم اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه فرهنگیان - مفاخر - خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم