اعمال محدودیت‌های جدید کرونا در خرم‌آباد 

کد خبر: 
۳۵۱۳
فرماندار مرکز لرستان خبر داد؛

اعمال محدودیت‌های جدید کرونا در خرم‌آباد 

اعمال محدودیت‌های جدید کرونا در خرم‌آباد 

فرماندار خرم‌آباد از اعمال محدودیت‌های جدید کرونا با توجه به تغییر وضعیت این شهرستان از زرد به نارنجی، از امروز چهارشنبه برای مشاغل گروه سه و چهار به مدت ۲ هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ جعفر طولابی در جلسه ستاد مقابله با کرونا افزود: مشاغل گروه‌های سه و چهار به مدت ۲ هفته تعطیل هستند و چنانچه از این مصوبه تخطی کنند به مدت ۱۵ روز پلمب و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی مشاغل گروه سه را شامل شرکت‌های خصوصی، بوستان‌ها، مراکز تفریحی، مهد کودک، تالار پذیرایی، رستوران، آرایشگاه زنانه، سالن زیبایی، موزه، سینما، تئاتر، استخر سرپوشیده و باشگاه ورزش‌های پربرخورد عنوان کرد و اظهار داشت: این مشاغل باید به مدت ۲ هفته تعطیل شود.

وی ادامه داد: مشاغل گروه چهار شامل باغ وحش، شهربازی، مراکز ورزشی آبی و باشگاه‌های ورزشی و سالنی نیز باید به مدت ۲ هفته تعطیل شوند و دستگاه‌های متولی نیز موظف هستند گروه‌های نظارتی را فعال کنند.

فرماندار خرم‌آباد گفت: به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا برخی از شهرستان‌های استان از وضعیت زرد به نارنجی و قرمز تغییر وضعیت داشتند که در این راستا بروجرد و ازنا در وضعیت قرمز، خرم‌آباد، سلسله، دلفان، الیگودرز و دورود در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد هستند.

طولابی ادامه داد: با توجه به سیر صعودی ابتلا به کرونا احتمال اینکه شهرستان‌های نارنجی به وضعیت قرمز تبدیل شوند بسیار است.

وضعیت خرم‌آباد تهدیدکننده است

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی شهرستان خرم‌آباد تهدیدکننده است تصریح کرد: تعطیلی کسب و کار و اعمال شدید محدودیت‌ها دردسر و پیامدهای اقتصادی برای مسئولان، مردم و بازاریان دارد اما برای سلامت شهروندان ضروری است.

طولابی با بیان اینکه برگزاری هرگونه نمایشگاه بین‌المللی و عمومی نیز در خرم‌آباد ممنوع شده است اظهار داشت: در خصوص حمل و نقل درون و برون شهری، ریلی و هوایی باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

فرماندار خرم‌آباد گفت: باید از برگزاری هرگونه تجمع سیاسی و اجتماعی نیز خودداری شود و فعالیت بقاع متبرکه و مساجد، نماز جمعه در وضعیت قرمز و نارنجی نیز ممنوع است.

طولابی ادامه داد: فعالیت های آموزشی و آموزشگاه‌های رانندگی هم باید تعطیل شود و برگزاری هرگونه مراسم عروسی و تشیع نیز باید محدود و بدون تجمع باشد.

وی با بیان اینکه پارک خودرو در محل آرامستان‌ها نیز ممنوع و مشمول اعمال جریمه می شود اظهار داشت: مبادی شهر باید کنترل و از ورود خودرو با پلاک غیربومی و خروج خودروهای بومی از خرم‌آباد جلوگیری شود.

فرماندار خرم‌آباد گفت: براساس مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت هایی برای روز طبیعت نیز اعمال شده است به طوری که هرگونه دورهمی در بوستان ها، فضای سبز و پارک‌ها ممنوع است و شهرداری باید از فردا  پنجشنبه ورودی تمامی پارک‌های داخل شهر و بوستان‌ها را مسدود کند.

طولابی از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خواست در روزهای پایانی سال بر مناطق گردشگری و طبیعی نظارت داشته باشد و تصریح کرد: بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی ممنوع است و در روز طبیعت باید از این نوع بازدیدها جلوگیری شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - کرونا - جعفر طولابی - فرمانداری خرم آباد - محدودیت های کرونایی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم