اعزام ۱۷ هزار لرستانی به اردوی راهیان نور

کد خبر: 
۶۴۳۴
استاندار لرستان بیان کرد؛

اعزام ۱۷ هزار لرستانی به اردوی راهیان نور

اعزام ۱۷ هزار لرستانی به اردوی راهیان نور

استاندار لرستان گفت: امسال ۱۷ هزار نفر از اقشار مختلف مردم این استان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و امیدواریم با برنامه ریزی در سال آینده این رقم افزایش یابد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، «فرهاد زیویار» روز شنبه در ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان اظهار کرد: تکمیل اردوگاه شهید بهشتی لرستان و شهید محمد بروجردی در خوزستان افق روشنی پیش روی اردوی راهیان نور می گذارد، چراکه این اردو یک تاریخ و بازخوانی خاطرات رزمندگان و جانفشانی آنها به نسل جوان ضروری است.

وی افزود: برنامه‌ریزی خوبی در حوزه راهیان نور دستور کار قرار گرفته و با تکمیل اردوگاه شهید بهشتی لرستان و شهید محمد بروجردی در خوزستان افق روشنی پیش رو است.

استاندار لرستان راهیان نور را ظرفیت بزرگی برای تحول معنوی و فرهنگی جوانان عنوان و بیان کرد: فداکاری‌هایی که شهیدان این مرز و بوم برای صیانت و حفظ ارزش‌های اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خود نشان دادند در تربیت نسل‌های مختلف نقش مهمی دارد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: عملیات حاج عمران متعلق به استان بود که در آن ۳۰۰ رزمنده لرستانی شهید شدند، اما این روز در تقویم دفاع مقدس و تقویم ملی ثبت نشده است، به دنبال این هستیم که سال آینده یک روز را به اسم استان لرستان در تقویم دفاع مقدس و تقویم ملی ثبت کنیم.

سردار نعمت الله باقری ادامه داد: همگان باید تلاش کنیم تا عملیات حاج عمران به اسم لرستان در تاریخ کشور برای همیشه ماندگار شود.

وی بر تکمیل اردوگاه شهید بهشتی لرستان و راه‌اندازی فاز اول اردوگاه شهید محمد بروجردی در خرمشهر تاکید کرد و گفت: امیدواریم سال آینده فاز اول یعنی محل اسکان اردوگاه شهید محمد بروجردی تکمیل شود.

وی گفت: سال آینده سه هزار دانش‌آموز از مناطق کم برخوردار لرستان به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این نشست گفت: امسال هفت هزار و ۷۵۳ دانش آموز در قالب ۳۱ کاروان و ۱۴۶ اتوبوس به راهیان نور و پیشرفت اعزام شدند و در این راستا ۲۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

رضا عزتی افزود: همچنین ۷۷۰ همکار فرهنگی آقا در قالب ۶ کاروان و ۲۲ اتوبوس و ۷۰۰ فرهنگی زن در قالب پنج کاروان و ۲۲ اتوبوس به راهیان نور و پیشرفت اعزام شدند که در این راستا ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
راهیان نور - کاروان - سفر دانشجویان - استاندار لرستان - سردار باقری - فرهاد زیویار

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم