اشتغال ۵ درصد مردم جهان به کاشت درخت

کد خبر: 
۶۳۷۲
رئیس منابع طبیعی بروجرد خبر داد؛

اشتغال ۵ درصد مردم جهان به کاشت درخت

اشتغال ۵ درصد مردم جهان به کاشت درخت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: حدود ۵ درصد مردم جهان به شغل کاشت درخت اشتغال دارند.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، «یحیی کریمی» اظهار کرد: منابع طبیعی بستر حیات بوده و جنگل و مرتع دارای ارزش بسیار است و به همین دلیل همه ساله در کل کشور از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه را به‌ عنوان هفته منابع طبیعی در نظر می‌گیرند و در اولین روز این هفته که ۱۵ اسفندماه است در سراسر کشور غرس درخت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درخت از نظر قرآن، اقتصادی و زیست‌محیطی دارای اهمیت بوده و چندین بار اسم درخت در قرآن کریم آمده که این مهم نشان‌دهنده اهمیت درخت است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با اشاره به اهمیت درخت از نظر اقتصادی، افزود: حدود ۵ درصد مردم جهان به شغل کاشت درخت اشتغال دارند و بیش از ۴ هزار محصول از درخت به دست می‌آید.

یحیی ادامه داد: از نظر زیست‌محیطی درختان تسویه کننده هوا هستند و در اصل ریه زمین محسوب می‌شوند آن‌ها دی‌اکسید کربن که گاز مضری برای زیست بشر است به اکسیژن مایه حیات تبدیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: هر هکتار جنگل حدود ۶۸ تن گردوغبار می‌گیرد و حدود ۲ و نیم تن اکسیژن پس می‌دهد و از فرسایش خاک و سیلاب جلوگیری می‌کند و باعث پرآب شدن منابع زیرزمینی می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: طبق بررسی‌های که توسط سازمان‌های جهانی صورت گرفته میزان دی‌اکسید کربن در کل جهان خیلی زیاد شده و برای زیست بشر مضر بوده و فقط درخت می‌تواند این دی‌اکسیدکربن را به اکسیژن تبدیل کند.

کریمی اظهار کرد: در این راستا برای هر کشوری سهمیه‌ای برای درخت کاری تعیین کرده که در کشور ما در عرض ۴ سال باید یک میلیارد درخت تولید و کاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق سهمیه باید سالانه یک‌میلیون درخت در بروجرد تولید و کاشته شود که در این زمینه ۵۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان شهید بهشتی و ۵۰۰ هزار نهال توسط بخش خصوصی تولید شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد تصریح کرد: سال آینده نیز علاوه بر اینکه ۵۰۰ نهال در نهالستان می‌کاریم مابقی با همکاری صنعت، معدن و تجارت، مرکز تحقیقات و خانه معدن تولید می‌شود.

پايان پیام/

 

برچسب‌ها: 
کاشت درخت - منابع طبیعی و آبخیزداری - یحیی کریمی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم