استخدام اقوام یک مسئول در ادارات لرستان

کد خبر: 
۳۵۴۳
نماینده ولی فقیه در لرستان انتقاد کرد؛

استخدام اقوام یک مسئول در ادارات لرستان

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان با انتقاد از بکارگیری بدون ضابطه اقوام و منسوبین یک مسئول یا فرد پرنفوذ در ادارات استان، بر لزوم برخورد قانونی دستگاه‌های نظارتی با این پدیده تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی امروز سه‌شنبه هفدهم فروردین‌ماه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، بر لزوم مطالبه‌گری اصحاب رسانه در راستای تحقق شعار سال تأکید و اظهار کرد: سال‌جاری با ولادت امام زمان(عج) همراه بود وپایانش هم میلاد پرخیر و برکت آن حضرت است وبا توسل به حضرتش درخواست می‌کنیم که  برکات مادی و معنوی شامل حال مردم مسلمان شود.

وی با اشاره به اینکه در باب ظرفیت‌های استان لرستان، مطالب زیادی گفته شده و به دنبال آن راهکارهایی ارائه شده است، تصریح کرد: با شکوفایی ظرفیت‌های استان، علاوه بر حرکت در مسیر تحقق شعار سال، به رشد و ارتقای همه‌جانبه استان کمک خواهد شد.

امام جمعه خرم‌آباد با تأکید بر لزوم انعکاس فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در استان از سوی رسانه‌ها، اضافه کرد: فعالیت‌هایی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بانک و بنیاد مستضعفان وزارت تعاون، برخی سرمایه گذاران و بانک‌های خصوصی مصداق فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در استان است.

وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به لرستان، گفت: مصوبات سفر منعکس ازسوی ایشان اطلاع رسانی شد که پیگیری این مصوبات تا تحقق پیدا کردن آن، وظیفه‌ای همگانی و از جمله وظیفه رسانه‌ها است.

بیان علمی مطالبات توسط رسانه‌ها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: البته بزودی وپس از آن که مصوبات سفر بطور رسمی از سوی دفتر رئیس محترم قوه قضائیه اعلام شد در جلسه‌ای در مرکز استان مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی بررسی خواهد شد وآن دسته از کارگاه‌ها که باید در داخل استان تعیین تکلیف شوند هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه برای رسیدن به وضعیت مطلوب، باید کار کارشناسی وعلمی همراه با همت مضاعف وکار انبوه و متراکم صورت گیرد، افزود: رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها مطالبات را به صورت علمی بیان کنند، زیرا هر اتفاق خوبی به وجود آمده، رسانه‌ها به‌عنوان چشمان بیدار جامعه پای کار بودند و هر رویداد مخربی در حال رخ دادن بوده، رسانه‌ها تذکر داده‌اند.

در گام دوم انقلاب شاهد تبدیل شدن کارخانه‌ها به مخروبه نخواهیم بود

وی با تأکید بر برخورد با فساد با داشتن دلیل و مدرک و بدون مماشات، ادامه داد: وظیفه سازمان‌های  بازرسی و نظارتی در بیرون و داخل دستگاه‌ها حفظ دستگاه‌های اداری است و تولیدی است که در این صورت است که در گام دوم انقلاب شاهد تبدیل شدن کارخانه‌ها به مخروبه نخواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر لزوم ضابطه‌مند بودن جذب نیروهای انسانی تحت هر عنوانی در ادارات تأکید کرد و گفت: گاه مشاهده می‌شود اقوام و منسوبین یک مسئول یا فرد پر نفوذ بکار گرفته می‌شوند، در حالی‌ خارج از ضابطه است و تخصصی در کار خود ندارند و گاهی هم اقوام یکدیگر را در ادارات جذب می‌کنند، لذا سازمان بازرسی قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی و حراست‌ها باید در برابر اینگونه تخلفات به وظیفه قانونی عمل  کنند، زیرا بکارگیری نیرو بدون ضابطه منکر شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه شعار سال صرفاً حرف و سخن نیست، بلکه حکایت از یک نیاز است، بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به تحقق شعار سال تأکید کرد و گفت: عقب‌ماندگی استان در یک فرایند چند ساله بوده و اگر آن زمان مسئولان هوشیارتر بودند، شاهد این اتفاقات نبودیم، کمااینکه در حال حاضر دستگاه‌ها زیر ذره‌بین جوانان انقلابی هستند و نخواهیم گذاشت عقب‌ماندگی گذشته رخ دهد.

وی، دوانتخابات شورای اسلامی شهر و رئیس جمهوری اسلامی را حق و تکلیف دانست و بیان داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی حق هر فرد واجد شرایط است؛ زیرا اختیار سرنوشت خودش رادارد واین اقتضای منزلت وکرامت انسانی است واما از طرفی این انتخاب تکلیف است و می‌‌تواند با انتخاب بهترین رئیس جمهوری اسلامی و بهترین‌ها در شورای شهر ارتقاء فرهنگی و دینی وپیشرفت اقتصادی را رقم بزند از این رو مشارکت حداکثری اهمیت بالایی دارد.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: تحقیق برای انتخاب فرد یا افرادی که این امانت مهم به او سپرده می‌شود به طور حتم لازم است بگونه‌ای که اگر در تشخیص دچار اشتباه شود چون تحقیق کرده است به وظیفه عمل کرده است. البته اگر خود نمی‌تواند بهترین را انتخاب کند در آن صورت است که می‌تواند از مشورت نخبگان دانا ومتعهد ومورد اعتماد استفاده کند تا او را در این انتخاب مهم یاری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان سخنان خود برای موفقیت همه خدمت‌گزاران در عرصه‌های مختلف ازجمله در عرصه با اهمیت رسانه‌های مکتوب و سایبری قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - نماینده ولی فقیه در لرستان - سید احمدرضا شاهرخی - استخدام

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم