از سرگیری پروژه‌های عمرانی نیمه کاره خرم‌آباد

کد خبر: 
۴۸۶۰
با تعامل میراث فرهنگی لرستان صورت می‌گیرد؛

از سرگیری پروژه‌های عمرانی نیمه کاره خرم‌آباد

سعید فتوحی شهرداری خرم آباد

شهردار مرکز لرستان از سرگیری پروژه‌های عمرانی نیمه کاره سطح شهر خرم‌آباد با تعامل میراث فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «سعید فتوحی» امروز در نشست با اعضای شورای شهر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: به منظور حفاظت و بهسازی بافت تاریخی شهر امسال پنج میلیارد ریال توسط شهرداری خرم‌آباد هزینه شده است.

شهردار خرم‌آباد ادامه داد: عملیات مرمت و بهسازی بافت تاریخی شهر از جمله کف‌سازی خیابان و کوچه‌ها و بدنه ابنیه با نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت گرفته و تلاش شده ضوابط بافت تاریخی در اجرای این طرح رعایت شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تعامل خوبی بین شهرداری خرم‌آباد و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برقرار شده، افزود: برخی از پروژه‌های عمرانی سطح شهر خرم‌آباد با توجه به قرار گرفتن در حریم و عرصه بافت تاریخی شهر نیمه کاره مانده که امیدوارم با تعامل دو طرفه و رعایت ضوابط بافت از سر گرفته شوند.

پیاده‌راه‌سازی خیابان افلاک خرم‌آباد

شهردار مرکز لرستان گفت: خیابان افلاک در حریم و عرصه قلعه تاریخی ـ فرهنگی فلک‌الافلاک خرم‌آباد قرار گرفته و طرح پیاده‌راه‌سازی این خیابان از طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری است که سهم بسزایی در رونق گردشگری شهر دارد.

فتوحی افزود: ساماندهی این محور می‌تواند موجب توسعه هرچه بیشتر شهر شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رونق محور گردشگری شهر دو جلسه برگزار و طرح به مشاور ارجاع داده شده است و به زودی تغییر کاربری خیابان افلاک اجرایی خواهد شد.

شهردار خرم‌آباد اضافه کرد: طرح پیاده‌راه گردشگری از ابتدای خیابان افلاک که به دوازده برجی مشهور است تا میدان آیت‌الله کمالوند انجام می‌شود.

فتوحی تصریح کرد: در جلساتی که با میراث فرهنگی داشتیم مقرر شد شهرداری نسبت به آماده کردن طرح جداره‌سازی و تغییر کاربری خیابان افلاک اقدام و عملیات اجرایی سنگ‌فرش آن بر اساس ضوابط میراث فرهنگی انجام شود.

رفع دعاوی حقوقی بین شهرداری خرم‌آباد و میراث فرهنگی لرستان و تعیین تکلیف شدن اجرای طرح خیابان موازی حافظ، پل افلاک، ساماندهی سراب شهوا، نورپردازی آثار تاریخی، لایه‌روبی رودخانه حریم پل شکسته و تعیین تکلیف پادگاه ۰۷ و بناهای تاریخی آن از دیگر موضوعاتی بود که شهردار خرم‌آباد به آن‌ها اشاره کرد.

در این نشست نعمتی رئیس و برخی از اعضای شورای شهر خرم‌آباد نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص لزوم همکاری و تعامل شهرداری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی لرستان بیان کرد.

عکس های مربوط به این جلسه را اینجا ببینید

انتهای پیام /

 

برچسب‌ها: 
شهرداری خرم آباد - سعید فتوحی - اداره کل میراث فرهنگی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم